Ga naar inhoud

Nieuwe mijlpaal in de geschidenis van de opslag.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ach, het is natuurlijk net zoals met garages en schuren. Hoe meer ruimte je hebt, hoe meer troep je ook bewaart. De "mijlpaal" lijkt overigens wel een gunstige invloed te hebben op de prijzen. Kostte een 500GB kort geleden nog 150 euro of meer, je hebt nu al een WD voor 112. Trouwens, hoe backup je zoiets, 1 TB. 200 DVD's? En het zijn vast metrische bytes, dus de schijf is eigenlijk maar 909 echte GB's.
Link naar reactie
[quote:79397ed2a9="Yocto"]Xbox wil nu ook naar blu ray overstappen ,zal wel de genade slag zijn voor het hddvd kamp http://tweakers.net/nieuws/46912[/quote:79397ed2a9] Daar staat niks over dat MS dat zou willen. MS heeft in tegenstelling tot Sony alleen maar besloten om zich niet vast te leggen op een van de twee formaten omdat het een duur grapje zou worden. Dat een of ander investeringsburo daar weer conclusies aan verbind als 'HD-DVD gaat verliezen' is iets heel anders. Er is maar een reden waarom (hier in Europa/Nederland) HD-DVD kan verliezen : er is al blueray materiaal te koop (ok ... slechts een tiental films), maar van HD-DVD is helemaal niks te vinden ... In het artikel staat daarnaast dat alhoewel Sony van een film al meer dan x aantal exemplaren verscheept (! niet verkocht dus) heeft ze een groot deel daarvan te danken hebben aan het feit dat die film wordt weggegeven bij aankoop van de PS3. Niet echt moeilijk om dan aan grote aantallen te komen lijkt mij. // --- Je kunt natuurlijk ook een tweede harde schijf/raid-array gebruiken om de data van de eerste 'veilig' te stellen. ;) En wat dacht je van tapes ? // en over geschiedenis gesproken ... Ik herinner me nog de tijd dat 40 Megabyte veel was ... en dat men zich druk maakte over (ik meen WingCommander) dat wel 20 Megabyte aan schijfruimte nodig had. We mogen dan wel meer ruimte hebben gekregen, maar in de praktijk is de hoeveelheid software gelijk gebleven.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Ik heb net zo'n gevoel als de gepensioneerde topman van de ING die ik vandaag zag en die niet wist wat hij met zijn inkomen van 2,3 mil moest doen (maar het overigens wel graag ontving.) Wat moet ik met een TB harde schijf? Ik kan me niet eens een voorstelling maken van wat daar allemaal op kan. En ja, hij zal maar crashen!
Link naar reactie
[quote:dcfa9eae50="Yocto"]Als je 1 weekend naar een lanparty gaat van 1000 man ,en het netwerk er 100 Mbit is ,kun je zo 1,5 TB downlaoden per pc. En dat in 48 uur, dan gaat het ook hard :wink:[/quote:dcfa9eae50] Jij toevallig ook op The Party 5, 2 weken geleden? :lol: Ik zat constant op de volle belasting van 12,5MB/s over m'n netwerkverbinding. Natuurlijk alles geheel legaal :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...