Ga naar inhoud

Welk merk heeft jouw voorkeur :wink:


anoniem

Aanbevolen berichten

Het ging met niet zozeer om welk type ,want dan gaat het om budget ,maar meer een discussie over het beste merk van ieder onderdeel ,vooral moederbord ,voeding en videokaart ben ik benieud naar. die merken kun je in verschillende prijzen kopen , bijvoorbeeld videokaarten ,een Asus 7300GS van 40 euro of een asus 8800 GTX van 600 euro bijvoorbeeld .
Link naar reactie
Er bestaat per definitie geen *beste* er bestaat alleen wat iemand persoonlijk goed vind, maar daar zit vaak ook een stukje marketing etc in. Asus een goed videokaart merk? De 8800's van ALLE merken komen uit 1 fabriek ;) dus zijn ze allemaal het beste? :P Als je je aan 1 merk vind wat je het beste vind kan je ook nooit wat anders kopen, je legt jezelf erg vast en dat is iets dat je met hardware gewoon niet moet doen (zei de hardwarejunk die ongeveer de helft van alle merken op de markt in z'n handen heeft gehad :lol: )
Link naar reactie
Voor mij is nu de voeding en het moederbord het belangrijkste ,de proccesor en videokaart veel minder belangrijk. Heb al genoeg nare ervaringen gehad met partitie/data kwijt enzo, lag gewoon aan de moederbord denk ik. Voeding is het belangrijkste ,wil je leuke hardware in je pc zetten begin met een goede voeding. Is er een merk beter nog als tagan ,of wat zijn echt goede voedingen ?
Link naar reactie
Tagan word geproduceerd in een fabriek waar ook OCZ voedingen van de band rollen :lol: Je word zo in het ootje genomen met al die merken ;) Zijn nog plenty meer goed, zoals Silverstone (komt ook uit een oem fabriek) Enermax etc Qua geheugen heb ik nu soort oem spul maar er zitten wel micron chips op die vrij hoog kunnen (zelfde als noepzor) voor niet te veel euroos. Mainboards is afhankelijk van het segment, het hoeft niet zo zeer aan het merk te liggen als wel aan de chipset. Harddisks is voor ieder z'n keus, maar wil je snelheid dan zit je in het desktop gebied wel gebakken aan de WD raptors. Persoonlijk zweer ik bij WD, maar laatste maanden heb ik gerust een Seagate en een Samsung gekocht. Bij processors bestaat er geen "beter all time merk" maar wel een op dat moment prijs/prestatie meest uitmuntend merk, momenteel toch wel Intel met de C2D. Een merk dat je niet meteen als A-merk zal bedenken is Foxconn terwijl dat een van de grootste makers van hardware is en produceert bijvoorbeeld alle nieuw uitgekomen consoles.
Link naar reactie
En met cd's en dvd's is het nog leuker. Er zijn wereldwijd maar een stuk of vijf fabrieken, die ze produceren. Het merk erop is eigenlijk niet meer dan een stempeltje. Het is niet ongewoon, dat het twee doosjes van hetzelfde merk en type, schijven uit twee verschillende fabrieken bevatten. Dvd branders idem dito, daarvoor zijn ook maar een handvol fabrieken. Eenzelfde type heeft meestal wel dezelfde inhoud, maar een ander type van hetzelfde merk, kan uit een andere fabriek komen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
:P In de zomervakantie bij een vakantiebaantje ook een keer gezien in een concerven fabriek waar ze onderandere appelmoes maakte . Hadden ze een band met etiketeermachine ,deden ze iedere keer een andere rol in de machine met andere merk erop,we hadden wel 20 merken gedraait van de zelfde appelmoes 8) Bij volkswagen hebben ze het weer anders volgens mn leraar ,daar kijken ze iedere week welke aanbieder van bijvoorbeeld inspuitsystemen er een aanbieding doet ,en zo kan het zijn dat de ene week er bosch onderdelen gebruikt worden en een week later siemens of nippondenso . Voor de monteur in de garage dus altijd spannend wat er in zit. Ontopic Wat is jullie favoriete kast ? Mij de coolermaster stacker . :D
Link naar reactie
[quote:fac0cf6726="Yocto"]Stel je moest een nieuwe pc bouwen ,voor welke merken zou je kiezen bij de volgende onderdelen . Kast Voeding Moederbord proccesor Hardeschijf Videokaart DVD brander Geheugen Zo kunnen we er achter komen wat het beste /populaiste merk is :wink:[/quote:fac0cf6726] Kast - Lian Li Voeding - Hiper Type-R Series([url=http://www.hipergroup.com/English/products/hpu-4s580.html]link[/url]) Moederbord - Gigabyte/Asus (kan nooit kiezen) proccesor - Intel C2D/C2Q Hardeschijf - Samsung, met name de spinpoint series Videokaart - Sapphire ATi Radeon natuurlijk DVD brander - Plextor Sata Geheugen - OCZ
Link naar reactie
Het beste merk voor verschillende onderdelen volgens mij? Tja ik heb nog niet zo bar veel verschillende merken gehad van onderdelen dus daar kan ik eigenlijk niet zo veel over zeggen. Wel heb ik zoiets van dat ik niet echt een beste merk heb. Ik neem graag bekende (a-merken) voor onderdelen maar de keuze maak ik op de prijs/prestatie verhouding. Ik vind het zelf dus niet het beste idee om aan 1 merk vast te blijven houden. Ik dacht (en denk) dat Asus bv ook een goed merk is maarja mijn moederbord ging wel net na de garantie periode kapot...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...