Ga naar inhoud

digitale televisie UPC


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:c47219fadd="Vandread"]Het digitale Basis pakket van UPC is tegenwoordig toch FTA (of eigenlijk FTC: Free to cable, mits je gewoon upc heb) en met iedere DVB-C ontvanger te ontvangen volgens mij. ...[/quote:c47219fadd] Nou en ? Het gaat er om dat ze niet ongevraagd spullen moeten toesturen. Voor zover ik weet mag je zelfs alles houden wat ongevraagd(!) is bezorgd ... Ik ben al lang blij dat ze de doos nog niet echt hebben durven bezorgen. // --- Het lijkt er op dat de KPN tegenwoordig net zo erg is met hun digitenne-zever. Alleen beperken die zich (gelukkig) nog tot het ongevraagd bellen.
Link naar reactie
[quote:db4a0a510f="JaFO"]Nou en ? Het gaat er om dat ze niet ongevraagd spullen moeten toesturen. Voor zover ik weet mag je zelfs alles houden wat ongevraagd(!) is bezorgd ....[/quote:db4a0a510f]Klopt helemaal als het pakketje zo klein zou zijn dat het door de brievenbus past. Echter hier is/was de aanpak zo, dat je één of twee weken ervoor heel duidelijk per brief werd geïnformeerd. Je kan dus ruim van te voren beslissen dat je zo'n ding niet wilt. Als dan vervolgens iemand van TNT met dat doosje op de stoep staat, weet je wat er in dat doosje zit, en zeg je gewoon nee, daarmee is de kous af. En anders teken je voor ontvangst. Je kunt na ontvangst drie maanden lang ongestoord de voor- en nadelen van het ding bekijken, maar daarna kan je er, tenminste als je geen definitief abonnemet wilt, niets meer mee, en is hij waardeloos voor je. Elk apparaat heeft een unieke code, en die wordt gewoon geblokkeerd. Pak je het wel aan, terwijl je het duidelijk niet wilt, maar toch met de bedoeling het te houden, dan is het alleen maar bewust uitlokken, en daarmee kunnen ze je om de oren slaan. Misschien dat een rechtspraak, mocht iemand het ooit zover laten komen tot andere conclusies komt, maar ik geef je weinig kans. Hoe vasthoudend UPC daarna zal zijn met het bij herhaling terugeisen, al dan niet met inschakeling van een deurwaarder, weet ik niet. Wat is wel heb begrepen, is dat die mediabox bijna niets kost. Hooguit een paar tientjes. Beetje electronica zoals in een modem, meer is het niet. Het is ook maar net hoe hij er na die drie maanden uitziet. De een is er zuinig op, de ander smijt er van alles bovenop etc. Dus de vraag is of ze er na die drie maanden nog wel zoveel prijs op stellen om hem terug te krijgen. Hij is dan niet nieuw meer, en als ik zo'n apparaat zou bestellen, dan wil ik een nieuwe, anders hoef ik hem niet. Zo'n filmpje als getoond in de topicstart mag dan wel heel stoer lijken, ik denk dat ze bij UPC alleen maar glimlachen en verder hun schouders ophalen.
Link naar reactie
[quote:f32dbc59f8="JaFO"] Nou en ? Het gaat er om dat ze niet ongevraagd spullen moeten toesturen. Voor zover ik weet mag je zelfs alles houden wat ongevraagd(!) is bezorgd ... [/quote:f32dbc59f8] Pardon? Ik vertel gewoon iets met betrekking tot digitale televisie, dat je dus het doosje helemaal niet nodig hebt voor het basispakket. Wel zo leuk voor mensen met een lcd/plasma waar toevallig zo'n tuner in zit. [i:f32dbc59f8]Nou en?...[/i:f32dbc59f8] [img:f32dbc59f8]http://gathering.tweakers.net/global/smileys/sadley.gif[/img:f32dbc59f8]
Link naar reactie
[quote:2b788820f0] ... Echter hier is/was de aanpak zo, dat je één of twee weken ervoor heel duidelijk per brief werd geïnformeerd. [/quote:2b788820f0] brief ? Niks geen brief gezien. Wel wat ongevraagde reclame-folders van UPC, maar die gaan zowiezo linea recta het ronde archief (of soms het vierkante archief). Laat ze maar bewijzen dat ik eerst info heb gekregen ... // Vandread OH ... op die fiets. Maar ik dacht dat we op dit forum niet mochten praten over het hacken van spullen ? Of komt er binnenkort een artikel in C!T waar dit alles wordt uitgelegd zonder dat daarbij vermeld wordt hoe dat moet (want dat zou weer 'fout' zijn) ?
Link naar reactie
Het heeft niets met hacken te maken, het basis pakket zat eerst achter een codering en nu niet meer (naja een deel dan geloof ik). Je moet nog steeds gewoon een upc abonnement hebben, het enige verschil is dat je dan naar een x-aantal zenders digitaal kan kijken :) Niet te hoog van de toren blazen he ;)
Link naar reactie
Och ... ik snap zowiezo niks van het 'voordeel' dat die digitale tv zou moeten brengen. Je krijgt meer beperkingen (slechts een aansluiting ipv onbeperkt zoals dat bij analoge tv gaat) en de kwaliteit is geen vooruitgang want ze ondersteunen HDTV niet eens ... De BBC is tenminste serieus bezig op dat gebied, maar hier ? Met een harddisk-recorder (of een pc) kun je hetzelfde ... terwijl je dan minder problemen en meer mogelijkheden hebt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...