Ga naar inhoud

Mijn nieuwe site met uitleg over Hardware


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wilde hier even aankondigen dat ik een site heb gebouwd met onder andere uitleg over hardware. Kijk bijvoorbeeld voor hardware op dit gedeelte van de site: http://www.gamesenhardware.nl/Hardware/Theorie/hardware_theorie_1.php Nog niet alle artikelen zijn geschreven maar dat komt nog wel... Kritiek is altijd welkom! Groeten, Aljosja
Link naar reactie
  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb het juist in het offtopic forum geplaatst om het niet als spam te laten overkomen... ik zie dus niet echt in waarom ik hier dan zo'n flauwe reactie op moet krijgen. Ik plaats het hier om de leden te laten weten dat ik een site aan het bouwen ben over hardware. Misschien om eens naar te linken voor wat basisuitleg enzo...
Link naar reactie
De scheidslijn tussen spam en een "goed bedoeld amateur initiatief" is moeilijk te maken maar kun je iig meestal wel stellen aan de hand v/d financieen; zodra een site , op welke manier dan ook(dus bv ook van google-ads naar jouw hostingprovider), een geldstroom gaat genereren en je deze site op fora gaat aanprijzen is er miz sprake van spam. Dat is in jouw geval nog niet het geval maar de ervaring leert dat het meestal een kwestie van tijd is voordat de ads komen want een (goedbezochte) site kost nu eenmaal geld en dat zal door iemand moeten worden betaald. En waarom zou C!T het toestaan dat er gratis reclame wordt gemaakt voor iets waar een ander wat aan verdient? Helemaal als die ander in nagenoeg exact hetzelfde vaarwater zit als C!T: Informatie geven over de pc in al zijn vormen. Want voor het geval je het was vergeten: C!T is een commercieel bedrijf en ook hier moet gewoon geld worden verdient Zo gek of flauw is Phrea's commentaar dus ook weer niet...... Ik vind het wel best, op dit moment, je bedoelt het goed maar houd er rekening mee dat zodra je ad's gaat plaatsen de meningen kunnen/zullen veranderen. Iets om over na te denken wat betreft de toekomst van je site: houd ik hem helemaal add-free of val ik voor het geld?
Link naar reactie
Je post is verhelderend, en ik bedoel het inderdaad goed. Ik heb de site mede gemaakt omdat ik op het forum merk dat veel mensen basisvragen hebben. Het lijkt mij handig als je die naar een site kunt doorverwijzen waar ze uitleg kunnen vinden, in plaats van telkens weer hetzelfde verhaaltje af te draaien. Die sites zijn er wel, maar het leek mij leuk er zelf ook eentje te maken. Maar ik begrijp je reactie wel. [quote:d9b87319e5="rwilligen"] Helemaal als die ander in nagenoeg exact hetzelfde vaarwater zit als C!T: Informatie geven over de pc in al zijn vormen.[/quote:d9b87319e5] Nog even een vraag die ik niet lullig bedoel: Waarom mag er dan wel in veel posts gelinked worden naar benchmarks van Tom's Hardware, terwijl in de C!T-bladen genoeg tests van diezelfde onderdelen staan? Tom's Hardware zit dan in zekere zin toch ook in jullie vaarwater, en hun site is ook nog eens commercieël...
Link naar reactie
[quote:aa116b8c29="rwilligen"]Tja, daar is een kleine nuance die echter alle verschil maakt: Tom post hier niet zelf links naar zijn eigen pagina, het zijn de gebruikers van C!T die dat doen........ Snap je?[/quote:aa116b8c29]Dus als Tom op deze site komt en een link post van een benchmark op zijn site dan is hij dus aan het spammen? Ik vind het nogal een vreemde regel, het is goed bedoeld van de TS en C!T wordt hier echt niet minder van. :wink:
Link naar reactie
[quote:5d4cbd6eac="Aljosja"]Ik heb het juist in het offtopic forum geplaatst om het niet als spam te laten overkomen... ik zie dus niet echt in waarom ik hier dan zo'n flauwe reactie op moet krijgen. Ik plaats het hier om de leden te laten weten dat ik een site aan het bouwen ben over hardware. Misschien om eens naar te linken voor wat basisuitleg enzo...[/quote:5d4cbd6eac] Hier wordt het normaliter JUIST als spam gezien. Jij post een linkje, en vraagt er wat over. Opzich is daar niets mis mee, mits in het juiste forum geplaatst. Stel dat we dit allemaal zouden doen [20K+ users]... Dude, dit is niet het juiste forum voor een site check, en wil je het alleen maar laten zien, dan is en blijft het spam.
Link naar reactie
[quote:895fa13cf6="Aljosja"]Ik dacht iets goeds voor het forum te doen... Nou ja dan niet hoor :o .[/quote:895fa13cf6] Ahw, je wilde iets goeds voor het forum te doen door te spammen? Zit jij ff verkeerd. Niet alleen jouw naam maar ook je site zijn bij deze verbonden aan spam, niet bepaald slim he...
Link naar reactie
Om nog maar even ontopic te gaan: Ziet er leuk uit! :wink: alhoewel de kleurstelling (persoonlijk uiteraard!! :wink: ) iets beter gekozen mogen worden. Verder ziet het er allemaal leuk uit ja! En er zal heel wat werk in hebben gezeten. Het probleem is nu ook om alles up to date te houden dat dat ook heel veel werk kan zijn/blijven. Maar zolang je er altijd wat tijd aan besteed heb je wel een mooie, informatieve site!
Link naar reactie
Phrea, stel je alsjeblieft niet zo aan. Je doet net of het een regelrechte ramp is dat iemand hier zijn site neer zet. Dat jij dit spam vind, prima, maar dan hoef je nog niet het hele topic te vervuilen. Het wordt er in ieder geval niet leuker op zo. @Aljosja: Mooie site en erg informatief :) Ik zag nog wel 2 spelfoutjes, zal zo even kijken waar dat ook alweer was. :wink: Misschien ook leuk om bij het kopje "videokaarten" even te vermelden dat de grootte van het geheugen niets met de snelheid te maken heeft. Veel mensen maken deze fout. Hetzelfde geldt voor CPU's, veel mensen kijken alleen naar megaherzen. :P
Link naar reactie
Phrea draaft nu wel weer een beetje door, ik ben niet zo van "de harde lijn" en vind dat je daar met een goedbedoelende poster gewoon over moet kunnen praten om duidelijk te maken hoe doorgaans over dit soort zaken wordt gedacht en wat je kunt verwachten, zo creeer je igg geen valse verwachtingen. Mijn idee is duidelijk; ik heb niet zo'n moeite met wat je doet maar kan niet voor andere mod's en de admin spreken en houd er rekening mee dat zodra je je op je site gaat adverteren je het etiket "goedbedoelende amateur" verliest. Als Tom (van Tom's hardware) idd hier een link zou plaatsen naar de site "toms hardware" dan kun je dat idd zien als spam of beter omschreven: ongewilde en iig onbetaalde sluikreclame en de simpele regel op ieder commercieel forum is dat je niet meewerkt aan cq verbied dat andere mensen/bedrijven jouw dure bandbreedte gebruiken om hun eigen site te promoten en daar geld mee te verdienen. Als anderen dat wel willen dan kan dat en is het geen probleem maar dan zullen ze gewoon advertentie ruimte moeten inkopen zoals een ieder ander bedrijf dat doet. Het zou ook niet zo eerlijk zijn tegenover de betalende adverteerders dat je iemand anders ,min of meer, gratis laat adverteren op jouw medium terwijl zij er voor moeten betalen. Er heerst ook vaak een wat verkeerd beeld van ogenschijnlijk zo sympatieke sites als Toms hardware; dat wat wellicht ooit op een zolderkamertje met wat knutselen is begonnen groeit op een goed moment uit tot een strak lopende toko met een miljoenen omzet waar van "goed bedoelt amateurisme" echt geen sprake meer is. Bij een hoop van de hobby en knutsel sites wordt vaak zelfs dat beeld kunstmatig aangehouden omdat het sympatie oproept. Het is een beetje een principe kwestie alhoewel ook dat niet zo vast als een huis staat en er voor goedbedoelde initiatieven meestal wel ruimte is zoals nu ook het geval is want ik heb het woord "verboden" of "jij spamt" nog niet in mijn mond genomen maar alleen je gewezen op de mogelijke volgende stap in de ontwikkeling van je site en dat daar gevolgen aan kunnen vastzitten Werkelijk niet-commerciele helpsites zijn er niet zo veel en meestal vallen die toch vroeger of later voor iig de reclame. Het forum krijgt regelmatig verzoeken van allerhande mensen/instanties/bedrijven of men een onderzoek of enquete mag plaatsen op het forum en daarbij wordt ook altijd dezelfde afweging gemaakt: is het commercieel- ja-nee? ja?: stuur maar door naar de sales afdeling Nee?: heeft C!T er wat aan? en ligt het in de lijn van C!T? dan kan het worden toegelaten, en zelfs dan nog gebeurt het dat zoiets niet wordt toegelaten om allerhande redenen. Dus: ga lekker door met je site en laat je niet zo snel van de wijs brengen, je bedoelt het goed en je doet het (tot nu toe) goed maar houd in gedachten wat ik je gezegd hebt.
Link naar reactie
Dank je, dat lucht even op :) . Ik snap heel goed dat als ik er ook mee zou verdienen, dat het dan gratis reclame zou zijn. Ik ben blij dat ik dit topic mag laten staan zolang ik dat niet doe! Dat voorbeeld met Tom's Hardware was inderdaad wat flauw... [quote:658e280e8c]Misschien ook leuk om bij het kopje "videokaarten" even te vermelden dat de grootte van het geheugen niets met de snelheid te maken heeft. Veel mensen maken deze fout. Hetzelfde geldt voor CPU's, veel mensen kijken alleen naar megaherzen.[/quote:658e280e8c] Da's inderdaad een goeie. Bij de CPU's heb ik dit wel al gezegd. Er staat 'Veel mensen zijn geneigd om een processor puur op zijn kloksnelheid te beoordelen, maar dat is tegenwoordig eigenlijk onterecht [...]'.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...