Ga naar inhoud

Vista ongeveer zestig procent minder keer over de toonbank


anoniem

Aanbevolen berichten

Windows Vista heeft het in zijn introductieweek aanmerkelijk slechter gedaan dan Windows XP in de eerste paar dagen na diens lancering. Volgens onderzoeker NPD ging Vista ongeveer zestig procent minder keer over de toonbank dan Windows XP. Ik vind dat niet zo gek . Dat de meeste lekker bij OS 98 of xp blijven hangen . Je moet voor vista een beste dikke pc hebben . En dat hebben de meeste mensen niet
Link naar reactie
[quote:5d2a0d0ddc="plextor"] Je moet voor vista een beste dikke pc hebben . En dat hebben de meeste mensen niet[/quote:5d2a0d0ddc] En al hebben ze die wel; er zijn er zat die hun capaciteit niet kwijt willen aan de visuele tierlantijntjes het van besturingssyteem. De enige reden voor mij is DX10 en wie weet koop ik in de toekomst wel een console en dan blijf ik nog langer bij XP
Link naar reactie
Goh wat 'erg' voor MS ... Microsoft weet verdomd goed dat de meerderheid toch over stapt op Vista. Al is het maar omdat je geen (nieuwe) pc zonder Vista kunt kopen. Ik geloof niet dat er op een enkeling als ik na iemand is die moeite zou gaan doen om een pc zonder Vista of XP geleverd te krijgen. Weet je wanneer de verkoop van Vista pas echt nieuws is ? Als na een maand maar een paar procent Vista heeft gekocht en nieuwe pc's nog steeds met XP worden geleverd. Dat zou pas een tegenvallend resultaat zijn. 'Gelukkig' zijn de meeste winkels zo slim om de klant op dat gebied geen keuze te geven en kan Vista gewoon verkocht worden alsof het een nieuwe kledinglijn is die je gewoon 'moet' hebben om er bij te horen. De meesten zullen daar nog intrappen ook ... // kompod Alleen echte computerfreaks kopen een OS als Windows in de vorm van een 'upgrade'. De rest krijgt het 'gratis' bij de aankoop van een (nieuwe) pc. Dat 'slechts' 60% van de toenmalige XP-verkopen is gehaald wil eigenlijk alleen maar zeggen dat slechts 60% een voldoende snelle pc heeft gekocht die al met Vista werd geleverd. De rest heeft nog een pc die gewoon geen keuze gehad (en ook geen zin gehad om die keuze te maken).
Link naar reactie
Dat Vista niet zo direkt goed van stapel loopt als indertijd WindowsXP, is goed te begrijpen. Bij de lancering van XP, werkten de meeste gebruikers nog met Win98, ME; en hier en daar iemand met 2000. Op de werkplek, werd meestal gebruik gemaakt van WinNT, wat zeer stabiel én performant was. Nu werd XP aangekondigt als de opvolger van NT, en gezien de zéér gunstige testverslagen én gebruikservaringen met WindowsXP, was iedereen bereidt om over te schakelen naar XP. De situatie is nu wel enigzins anders, zowat iedere computer, draait op XP, en ditmaal op een zeer stabiele basis. Overstappen naar een nieuw OS, is enkel noodzakelijk indien nieuwe software deze eis oplegt, dus de eerste jaren niet nodig.
Link naar reactie
[quote:da37a6eafa="Phrea"]http://www.nu.nl/news/979374/50/%27Windows_Vista_kan_veel_goedkoper%27.html[/quote:da37a6eafa] Yep, da's best maf: betaal je voor de duurste retail iets van 575 euro, terwijl je, als je beter oplet, je voor 300 euro minder een oem kunt kopen als je (wat je toch al nodig hebt) er een geheugenkaart bij koopt.. Overigens mag Microsoft dan zo'n 60% licenties verkopen tov XP, de omzet daalt maar 32% omdat de Vista-licenties gemiddeld genomen 65% duurder zijn... Zo loont het toch nog enigszins dat je bijna-monopolist op de markt bent ;)
Link naar reactie
[quote:78de993841="maximilaan"]Yep, da's best maf: betaal je voor de duurste retail iets van 575 euro, terwijl je, als je beter oplet, je voor 300 euro minder een oem kunt kopen als je (wat je toch al nodig hebt) er een geheugenkaart bij koopt.. [/quote:78de993841] Maar een OEM is systeem gebonden. En zijn er verschillende benaming voor, zoals te lezen is in [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=171207&highlight=]deze discussie.[/url] De aanschaf van een OEM versie heb ik onlangs overwogen. Heb uiteindelijk toch voor Vista Retail versies gekozen.
Link naar reactie
[quote:abc17637d0="JaFO"]Microsoft weet verdomd goed dat de meerderheid toch over stapt op Vista. Al is het maar omdat je geen (nieuwe) pc zonder Vista kunt kopen. Ik geloof niet dat er op een enkeling als ik na iemand is die moeite zou gaan doen om een pc zonder Vista of XP geleverd te krijgen. .[/quote:abc17637d0]Ook al krijg je een nieuwe PC met Vista geleverd, onder een Vista licentie is het legaal om een oudere versie van Windows te draaien. Dus als je toch XP wilt blijven houden, blijft het legaal, al vraag ik me af hoe je een legale sleutel ergens vandaan gaat trekken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...