Ga naar inhoud

avi aan elkaar koppelen.


Aanbevolen berichten

Hoi. Ik heb een .avi film die uit 2 delen bestaat en die wil ik voor het gemak aan elkaar koppelen met een freeware programma. Ik heb er al een paar geprobeerd maar het wil niet lukken. Vandaar dan maar de vraag in het forum. Dan krijg ik zeker wel een tip van een ervaringsdeskundige. Doei, Pmud. P.s. Windows xp
Link naar reactie
Het wil mij nog niet lukken. Bij het starten wordt er steeds aangegeven dat er verschillen zijn tussen de 2 .avi's. Dit zou kunnen komen omdat ik eerst zelf de ondertiteling er bij beide in heb gezet en er van 1 .avi een heel stuk af heb gehaald. Kortom. Ik heb ze nu maar in de e-reader gezet onder de noemer ...01 en ...02. Het is maar even niet anders. Ik ga het later zeker weer proberen maar ik moet nu eerst mijn tijd aan andere zaken gaan besteden. Toch hartelijk dank voor de tips die ik later gerust weer ga uit proberen. Doei, Pmud.
Link naar reactie
Ik had het nog onder gerben zijn reactie willen zetten: append met Virtualdub werkt alleen als beide avi's exact gelijk zijn kwa structuur. Append is juist zo'n fraaie oplossing omdat Virtualdub daarmee als enigste programma(!) in staat is om video aan elkaar te plakken ZONDER hercompressie Er mag een heeeel klein beetje verschil in zitten maar als je 1 of beide van de avi's een hercompressie hebt gedaan(de ondertitel er in zetten) kun je het wel vergeten. Nou heb ik nog wel ergens een tooltje dat het ondanks dat toch doet ; avi-devil, het werkte niet echt handig en soms lukte het ook niet maar het werkte meestal wel. De opzet was om de eerste avi in vdub weg te schrijven als segmented avi en vervolgens beide avi's te openen in devil, het programma maakt vervolgens de tweede (en evt volgende) avi gelijkwaardig aan de eerste avi. Je eindigt dan dus met twee zogeheten segmented avi's die gelijkwaardig zijn en die kan vdub wel aan elkaar plakken. Feitelijk beduveld devil een beetje de boel door gewoon in de header van de avi's gelijkwaardige eigenschappen te zetten, aan de video zelf word niets veranderd maar dat is genoeg voor vdub om beide avi's te accepteren. Uiteraard is er wel een beperking; beide avi's moet wel van gelijkwaardige aard zijn dus dezelfde resolutie,compressie,framerate etc, zo'n geval als het jouwe is waar het programaatje voor bedoeld is. Als je wilt kan ik het wel naar je mailen oid. Het alternatief: de beide avi's in moviemaker op de tijdlijn zetten en als 1 nieuwe video opslaan, kost aardig wat tijd en belangrijker; de video word weer opnieuw gecomprimeerd (wat je zelf ook al een keer had gedaan met de subs) en dus verlies je weer kwaliteit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...