Ga naar inhoud

Adobe Premiere herkent geen DVD-5?


Aanbevolen berichten

Ik heb een HD Camcorder welke de video's als m2ts-files op de PC zet. Nu heb een aantal videoshots geselecteerd om daar een film van te maken en op DVD en BR te branden. Totaal 5,3 GB AVCHD video 1920x1080. Met Adobe Premiere 7 heb ik die 22 scenes gemonteerd (totaal een minuut geknipt) met een titel, overgangen en een aftiteling. De film die APE7 er van maakte is mpeg, 8,7 GB. Ondanks dat ik een DVD-9 in mijn writer stop geeft APE7 alleen de mogelijkheid van branden naar DVD en BR. Naar DVD branden resulteert in een omvang van 2,7 GB; zelfs op een DVD-5 zou ik verwachten dat het, met een vinkje bij "aanpassen aan medium", zou resulteren in het volle gebruik van die DVD-ruimte, dus zo'n 4,35 GB. Als ik voor BR kies, en dan "mpeg2, 1920x1080i" , dan maakt dat prog er 11,3 GB van. Dus in ieder geval geen verlies. Waarom wordt niet die hele 8,7GB op een DVD-9 gezet?
Link naar reactie
Ik denk het probleem te zien maar om het zeker te weten zul je moeten vermelden hoe lang de totale film in minuten is... mijn gok is zo'n 45 minuten? , of wellicht nog minder? Je hebt een video-dvd gemaakt denk ik met als max resolutie de dvd standaard 720x576 en dus ook een maximale bitrate van ongeveer 8 mbit/sec, dat resulteert bij een bepaalde lengte video vanzelf in een bepaalde grootte, in jouw geval dus niet een volle dvd. De video is dus "100%" kwaliteit binnen de dvd norm maar niet lang genoeg om een dvd te vullen, op een dvd5 past in de hoogste kwaliteit +/- 60 minuten video... Je hebt dus een video-dvd gemaakt in de standaard video resolutie die bij dvd hoort 720x576 en geen HD-dvd, dat kan ook niet want er bstaat niet zoiets als een HD-dvd (ooit wel maar das historie). Als je HD materiaal op een dvd wilt zetten verlaat je iedere norm en krijg je zoiets als een avchd-dvd, weinig programma's kunnen er 1 maken, er is geen norm voor dus ook geen garantie dat het werkt en er is geen norm voor dus ook geen officiele handleiding hoe je zoiets zou moeten maken....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...