Ga naar inhoud

Blue Ray ISO to DVD


Aanbevolen berichten

Tijdens een familiereis naar Zuid Afrika hebben we gefilmd met een HD camera van Sony. Wij hebben het ruwe materiaal bewerkt met Roxio naar een film met tekst, muziek en een menu. Het resultaat is een ISO bestand van 13.8 gb. Dit ISO bestand wil ik voor mijn ouders omzetten naar een DVD (bijv .vob bestanden), zodat zij de DVD ook kunnen bekijken op hun DVD speler. Zij hebben geen beschikking over een Blu ray speler. Ik krijg dit niet voor elkaar. Dat dit (beperkte) kwaliteitsverlies betekent begrijp ik. Dus wat moet ik doen om dit grote ISO bestand om te zetten naar een DVD? Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.
Link naar reactie
Ik ken geen 'one-click' programma dat BD naar DVD kan omzetten, maar het is er mogelijk wel (Google?). Anders zul je de BD .iso moeten rippen (Google?) en het video bestand vervolgens gebruiken als input in een DVD authoring programma. Als je het originele materiaal (voor het maken van de BD, direct van de camera) nog hebt kun je dat gebruiken (kun je het BD rippen overslaan). Kijk b.v op www.videohelp.com voor meer hulp.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...