Ga naar inhoud

Kom er niet uit: goede kwaliteit HD homevideo op HD tv


Aanbevolen berichten

Hallo forumleden, ik kom er niet uit na vele uren pielen en zoeken op internet, ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. Ik neem homevideo op in HD kwaliteit, monteer het materiaal en schrijf het weg naar een bepaald formaat en kijk het dan terug op de HD tv via de mediaspeler. Ik heb homevideo materiaal van 35 minuten weggeschreven naar AVI 1920x1080, kwaliteit 90%, 18,6 GB. Maar het ziet er niet uit als ik het terugkijk, het beeld trekt. Andere formaten heb ik met ander materiaal ook geprobeerd, maar ik krijg het beeld maar niet 'lekker'. Naar welk formaat zou ik moeten wegschrijven denken jullie??????? De gegevens: Videocamera: Panasonic HDC-SD9 Montage: Pinaccle Studio Ultimate 12 Mediaspeler: Mede8er 500X Televisie: Philips 52PFL9704H LCD TV Ik hoop op reacties, want het wordt nogal frustrerend dat ik met (in mijn ogen) goede spullen toch niet een goed HD filmpje kan maken. Alvast bedankt. Son
Link naar reactie
Hallo jgbteg, Als ik op mijn computer kijk loopt het beeld goed, niet trekkerig. Als ik op de tv kijk dan speelt de film direct vanaf de mediaspeler, daar heb ik de homevideo's opgezet door ze over te zetten vanaf laptop naar mediaspeler. Ik heb net een mpeg 2 versie gemaakt en bekeken op tv en die trekt ook helaas :(
Link naar reactie
Dus het ligt niet aan het bestand maar ik den k dat het een mismatch is tussen de mediaplayer en de tv. Is het de gewone windows mediaplayer? probeer anders even VLC player (gratis te downloaden) En maak eens gewone dvd van de file met pinnacle. En speel die dvd dan af op tv. Ik denk dat hij dan wel goed is.
Link naar reactie
Hoi, nee het gaat om een Mede8er, dus dat is een apart kastje naast de tv waar al onze films, muziek en foto's op staan. De meest zware en de meest lichte bestanden (in alle soorten formaten) speelt hij perfect af via de tv. Ook 35 GB films op blu-ray kwaliteit. Dus aan de Mede8er (de mediaspeler) kan het niet liggen. Om bestanden op de computer te bekijken heb ik meerdere programma's, ook VLC, dat is een super programmaatje. Heb je nog andere ideeen?
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Beste arjant2, Ik heb inmiddels pinnaccle 14, maar loop tegen hetzelfde probleem aan dat mij niet duidelijk wordt welke instelling het beste is. Er is geschreven dat ik 'brakke pinaccle' eruit moet doen, maar er is geen suggestie gedaan welk pakket dan wel goed is. Ik denk dat pinaccle een uitstekend programma is, maar blijkbaar niet? Misschien voor kenners bekend, maar voor mij als leek helaas niet.
Link naar reactie
[quote:fa7b4e79e5="Tirm"]Misschien een codec pack installeren? Voor W7 wordt het codecpack van Shark geadviseerd http://shark007.net/win7codecs.html Eerst de laatste versie 3.0.5 voor 32 bits installeren, daarna eventueel de x64 Components addon.[/quote:fa7b4e79e5] Dat zal weinig helpen, een codec pack lost niets op want hij kan immers al kijken en coderen. Is je bron materiaal 1080i of 1080P? En omschrijf eens beter de kreet "het beeld trekt" want dat zegt me echt helemaal niets. Bedoel je wellicht dat je last hebt van horizontale strepen die bij bewegende video achter de beelden na ijlen? Zoals hier?: [img:fa7b4e79e5]http://www.100fps.com/distortion2.jpg[/img:fa7b4e79e5]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...