Ga naar inhoud

HD Videobewerking


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal Ik heb een probleem met het afspelen van mijn HD filmpjes nadat ik ze zelf heb gemaakt in Pinnacle Studio 12. Ik heb een nieuwe xps laptop van Dell. Specificaties van mijn laptop zijn: 17¨ HD+WLED LT beeldscherm I7 processor Q740 1,73 Ghz Geforce GT 445 3GB 4 GB geheugen Windows 7 - 64 bit Ik doe veel video bewerken en omdat ik regelmatig op veel plaatsen kom waar ik dit wil doen heb ik specifiek voor deze laptop gekozen. Daar was deze ook voor gebouwd. Ik gebruik een Sony HC5 camera om alles in HD te filmen. Deze beelden zijn 1440 x 1080 als ik ze als m2t bestand op mijn computer exporteer. Nadat ik klaar met met monteren via Pinnacle wil ik deze film af monteren in HD 1920 x 1080, dit probleem doet zich overgens ook voor in alle andere resolutie mogelijkheden. Nadat alles klaar is en ik wil de video bekijken via WMP dan verschijnen er regelmatig blokjes in de video. Dit probleem speelt zich echter alleen af op mijn laptop en niet op alle andere pc's waar ik de filmpjes op afspeel. Deze beschikken zich niet over HD mogelijkheden. Ook op een HD tv speelt hij de video ook goed af. De dingen die ik zelf en Dell al hebben geprobeerd zijn: - Codec packs geinstalleerd - VLC player gedownload (blokjes wel weg maar veel lagere kwaliteit) - Met windows movie maker gemaakt, ook veel slechtere kwaliteit - Dell heeft gekeken of het aan Windows 7 lag dus opnieuw geinstalleerd - Vandaag nieuw moederbord geplaats met betere grafisch chip Dell is wel nog bezig met het proberen op te lossen van dit probleem. Maar misschien kom ik via andere bronnen wat sneller tot de oplossing. Kan er iemand mij misschien helpen ?[/img]
Link naar reactie
De video zelf is dus klaarblijkelijk goed, het lijkt er op alsof er haperingen zijn in de data aanvoer. Blokjes in video wijzen doorgaans op een te lage data doorvoer of haperingen in de doorvoer. Dat kan komen door software die in de achtergrond staat te draaien en regelmatig een aanslag doet op het systeem, virusscanners zijn traditioneel dergelijke lastpakken die allerhande narigheid kunnen veroorzaken doordat ieder bestand wat word gelezen eerst door de scanner gaat. Tijdelijk HELEMAAL uitzetten is een korte test, lees de manual van je scanner hoe je dat moet doen, simpelweg rechtsklikken op het icoon en "disable" kiezen is vaak niet voldoende omdat de scanner dan nog steeds actief is in de achtergrond. Als je CTRL+ALT+DEL doet wil je in taakbeheer helemaal geen actief proces meer zien dat verwant is aan de scanner. En als je dan toch in taakbeheer zit: kijk wat er allemaal nog meer in de achtergrond draait en zet alles wat je niet nodig hebt uit. Als je twijfelt over wt wel en niet uit kunt kun je evt wel hier een lijstje posten, ik kan vrij redelijk inschatten wat een nodig proces is en wat niet. Een beter inzicht erin kun je ook krijgen met de gratis tool Proces explorer van www.sysinternals.com , het is een soort uitgebreid taakbeheer, de handigheid er van is dat achter elk proces de fabrikant naam staat, bijna alles van Microsoft kan aan blijven staan, al het andere moet/kan uit. Ik kan het me van een moderne laptop niet voorstellen maar traditioneel is de harde schijf in een laptop een ondergeschoven kindje. Sowiezo zijn de grotere schijven meestal 5200 toeren of zelfs 4300 toeren en dus traag. Als de schijf gedefragmenteerd raakt word dat nog erger dus: begin eens met defragmenteren. Niet geholpen: als je een externe usb-v2 hd hebt; zet de video data daarop en probeer het zo eens, let wel op dat de hd usb2 moet zijn en de poort van je laptop ook usb2, soms zijn niet alle poorten usb2 maar is bv poort 1 en 2=usb1 en poort 3=usb2. Als j een usb2 hd aansluit op een usb1 poort geeft windows daar ook een melding van "dit apparaat kan sneller werken" Je kunt hetzelfde ook uitproberen met een usb stick of wellicht een SD-kaartje en kaart lezer, uiteraard zullen die ook usb2 moeten zijn. Ander probeersel: je hebt 4 GB ram dus daar kun je wel wat van missen want voor het afspelen van een video heb je aan 1 GB meer dan genoeg. Mbv Ramdisk software kun je in je ram geheugen een virtuele harde schijf aanmaken. Uiteraard is het maximum van deze vrituele harddisk je ram geheugen minus datgene wat windows en software nodig heeft om goed te kunnen draaien, ik zou zeggen dat je een ramdisk van 2 GB wel moet kunnen maken. Je krijgt dan dus een virtuele harde schijf erbij met een grote die je zelf kunt opgeven en alles wat je op die "harde schijf" zet blijft daarin staan totdat je windows herstart. [size=18:98ae0f748e][color=red:98ae0f748e]!!!!!!!!!!!!!!------>>> DENK ER DUS OM DAT JE NIET JE ORIGINELE BESTAND IN DE VIRTUELE HARDDISK ZET WANT NA EEN REBOOT BEN JE DE DATA KWIJT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! [/color:98ae0f748e][/size:98ae0f748e] Je moet dus na het aanmaken van de ramdisk het video bestand KOPIEREN naar de ramdisk en NIET VERPLAATSEN. Maak anders voor de zekerheid eerst even een extra kopie!! Het effect van een ramdisk op het afspelen van een video is feitelijk hetzelfde als dat eerst de hele video in ram word geladen en dus vanuit ram afspeelt ipv de trage harde schijf. Ram disk software vind je hier: http://www.romexsoftware.com/en-us/vsuite-ramdisk/index.html De gratis versie moet volgens mij voldoende functionaliteit bevatten om je test te kunnen uitvoeren. De virtuele schijf zelf kun je na de test gewoon weer verwijderen en de software de-installeren, maak voor de zekerheid VOOR de installatie van de software even een Systeemherstel punt aan(start/programmas/bureauaccesoires/systeemwerkset/systeemherstel)
Link naar reactie
Oke dat ga ik eens proberen, maar hoe komt het dat als het filmpje op mijn externe hardeschijf staat wel overal op een andere pc doet vanaf die schijf. Ik heb het vandaag nog eens geprobeerd bij een kameraad en die heeft een zware pc die ook alles in hd goed afspeelt en daar speelt hij dus wel goed op. De rest ga ik dan maar eens proberen. Mochten er nog meer oplossingen zijn graag ! P.s. even de snbelheid van de hardeschijven gezocht op de site zouden minimaal 7200 toeren moeten zijn
Link naar reactie
Het probleekm bevindt zich in de codec van Windows Media Player. Ik heb naar Pinnacle gebeld en voor de MPEG-2 bestanden heb je een H.264 codec nodig. Nou heb ik DivX player en codec geinstalleerd en daar is het probleem mee opgelost. Alleen in WMP blijft hij het nog slecht in afspelen. Daar zit op de 1 of andere manier geen H,264 codec ingeinstalleerd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...