Ga naar inhoud

LAPTOP SLUIT ZELF AF BIJ BRANDEN DVD


anoniem

Aanbevolen berichten

:cry: Ik heb een maandelang durend probleem. Ik zet een vhs op mijn laptop met windows7 home premium. Wanneer ik hem wil branden en converteren naar DVD, dan sluit de laptop zelf af. Dan kan ik helemaal opnieuw beginnen met branden. Ik doe het voor mijn ouders en wil graag een mooi resultaat terug geven, maar word nu zo langzamerhand moedeloos. Is er iemand die bekend is met dit probleem?? :roll: En wanneer dat zo is, wat kan ik er dan aan doen. Ik heb geheugen zat. Dus daar ligt het niet aan. Ook wil ik graag weten, of ik goed bezig ben en een mpeg2 bestand converteer naar DVD of moet het AVI zijn, om af te spelen op een DVD speler? Alvast bedankt en groeten Mark
Link naar reactie
Begin eens met het volgende ;klik met rechts op "deze computer", dan eigenschappen/geavanceerd/opstart en herstel instellingen/ systeemfouten, dan het vinkje weg halen bij "de computer automatisch opnieuw opstarten" Je laptop zal nu bij een fout niet automatisch rebooten maar een blauw scherm geven met informatie over de fout, schrijf het hele verhaal op en post het hier, daarna kun je de laptop opnieuw opstarten/reset. Zo ziet een "Blue Screen Of Death" (BSOD) er uit: [img:074093442f]http://cache.gawker.com/assets/images/gizmodo/2009/01/win7bsod_01.jpg[/img:074093442f] Het gaat om de technical information, die moet je opschrijven Het bovenstaande is geldig voor windows XP maar ik ga er even gemakshalve vanuit dat een dergelijke instelling bij win7 nog steeds op dezelfde plek zit, zo niet moet je maar even melden dan zal een win7 gebruiker je wel kunnen uitleggen waar het dan wel zit.[/img]
Link naar reactie
Je kunt ook al zelf wat zoekwerk verrichten door de "stop" fout te googelen dus de text stop: 0x0000008e invoeren in google, of bv windows7 stop: 0x0000008e je krijgt dan meestal miljoenen hits en je moet ze niet helemaal letterlijk en specifiek nemen maar de essentie van de google hits proberen te doorgronden. Als de meeste "oplossingen" het hebben over een mogelijke hardware geheugen fout dan kun je veilig aannemen dat je het daar moet gaan zoeken en bv een memory test programma moet gaan draaien. BSOD's worden doorgaans wel veroorzaakt door foute hardware of een driver maar er zijn ook wel gevallen bekend van virussen die een bsod veroorzaken bv (haxdoor) Een workaround zou iig kunnen zijn om het hele dvd maak proces op te delen in meerdere stappen, dat is sowiezo aan te raden want video bewerken op de pc blijft een beetje een gok die altijd kan mislukken, als je alles in stappen doet hoef je alleen maar de laatste stap opnieuw uit te voeren als het mislukt. Je krijgt dan dus eerst importeren op de pc, dan bewerken en opslaan als videobestand,dan converteren naar mpeg2, dan masteren tot dvd-structuur ,desnoods een image bestand aanmaken (ISO), dan pas als laatste branden. Een ander hulpje welke me nog te binnen schoot zijn de logboeken: start/uitvoeren compmgmt.msc Ga naar de logboeken systeem en toepassing en kijk wat voor fouten er staan op de datum en tijd dat je zo'n fout(rood kruis in het logboek) hebt gehad en probeer er een beeld van te krijgen. evt hier posten ter beoordeling. als je de datum tijd niet kunt herinneren zul je dus eerst weer een nieuwe fout moeten genereren, handig is dan wel om vooraf eerst de logboeken te wissen (rechtsklik systeem of toepassing en "alle gebeurtenissen wissen"- niet opslaan). Als je niet weet wat je er mee aan moet kun je ook het nieuw gemaakte logboek met fouten opslaan(rechtsklik) en me toe mailen(wel vermelden wat voor soort logboek het is ;systeem of toepassing) , ik kan er dan naar kijken gaan gokken. Ik ga er daarbij vanuit dat een windows7 logboek te openen is op een winXP pc.(ik heb geen win7)
Link naar reactie
Hoi rwilligen, Allereerst heel erg bedankt voor je uitgebreide tips. Ik waardeer het erg. Ik ga zeker alles uitproberen. De mpeg2 heb ik inderdaad gemaakt en dan geprobeerd te branden. Dan begint op een gegeven moment inderdaad de ellende. Alle bevindingen zal ik hier melden. Ik heb ook, wat me nu even te binnen schiet, een melding gehad over hardware of iets dergelijks. Ik laat het weten, oke. Vriendelijke groeten Mark
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...