Ga naar inhoud

firewire niet aan te sluiten op een laptop


anoniem

Aanbevolen berichten

Een video recorder( merk en type?) aansluiten mbv firewire aan een pc wil wel vaker mislukken aangezien bij de meeste video recorders de firewire poort alleen bedoeld is om video mee te importeren in de recorder, je kunt er dus bv een camcorder op aan sluiten en dan de video van camcorder naar videorecorder sturen. Dat heeft niets te maken met "niet mogelijk" want uiteraard kan een firewire poort twee kanten op werken maar is een keuze van de fabrikant, mijn vermoeden is dat deze mogelijkheid doorgaans word geblokkeerd onder druk van de media industrie om ongewenst kopieren tegen te gaan. Om terug te gaan naar de basis wat iig altijd zou moten werken is moviemaker, als het daar niet mee lukt om dv-avi(let op; DV-avi moet je zelf expliciet kiezen in de opties van MM) te importeren dan geef ik je weinig kans....
Link naar reactie
@ mapejoba2011, Dit is geen oplossing, maar misschien een idee hoe het wel kan werken. Aan mijn Video Recorder [Sharp – 6 head intelligent HiFi stereo] heb ik een switchable scart adapter [VAP 7655C /scart plug / S VHS 4 pin socket / 3 RCA phono sockets] aangesloten. Vanuit Switchable scart adapter gaan twee kabels naar PCTV Pro kaart [in de desktop]: [1] van ‘Output’ Composite een kabel naar Compositor ‘input’ PCTV Pro [2] van ‘Output’ S Video een kabel naar S Video ‘input’ PCTV Pro Ik gebruik WIN XP Pro en Pinnacle Studio 9 [de eerste zes jaar had ik versie 8 gebruikt [(weinig verschil)]. Ik heb zeker al 9 jaren plezier, zeer goed beeld en heb reeds stapels VHS gedigitaliseerd. p.s. ja ik kan ook tv kijken via mijn desktop. groet, mericya
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...