Ga naar inhoud

VHS naar DVD overzetten (beeld schokkerig)


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wil middels ''Envivo VHS to DVD Maker'' vhs casettes overzetten. Ik heb de videorecorder aangesloten en hij wordt herkend via het bijgeleverde software ''CyberLink PowerDirector''. Als ik de video afspeel zie ik hem op juiste snelheid afspelen in de preview, echter als ik opneem en het resultaat bekijk is he schokkerig opgenomen. Ik heb het ook geporbeerd met het gratis programma "Golden Video VHS to DVD Converter" en ook daar hetzelfde probleem. Dit programma laat ook het aantal ''Dropped frames'' zien, en die lopen behoorlijk op. De preview bij beide programmas speelt op juiste snelheid, maar het beeld lijkt me slechter dan wat het op tv zou laten zien en bij "Golden Video VHS to DVD Converter" zie ik ook een dunne groene balk boven in het beeld. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik mijn videobanden vloeiend kan overzetten ? Gr.
Link naar reactie
Kijk eens m.b.v. de Windows' TaskManager hoe de processor belasting is tijdens het opnemen: die moet onder de 100% blijven, anders krijg je zeer waarschijnlijk 'dropped frames'. Tijdens het opnemen wordt analoog video gedigitaliseerd en normaal gesproken gecomprimeerd. Dit laatste vereist verwerkingskracht als het, zoals in dit geval, op het moment zelf ('in realtime') moet plaatsvinden. Je kunt als je hardware niet snel genoeg is het eventueel eerst in een makkelijker type compressie (b.v. DV) doen en dan in de MPEG-2 die voor dvd-video vereist is. Een en ander is dus afhankelijk van de hardware die je gebruikt: doet dit naast de digitalisering ook de compressie of wordt dit laatste software-matig en dan dus op de processor van de pc gedaan? In het laatste geval moet je zoals ik eerder zei even kijken naar het te gebruiken compressie type.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...