Ga naar inhoud

Audio probleem bij video-bewerking


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een probleem met de achtergrond muziek bij het bewerken van een video. Ik speel gitaar en neem dan audio op via een microfoon en het beeld via een camera, die moet ik dus op de computer weer synchroon zetten. Eerst gebruikte ik hiervoor AVS Video Editor, dat programma werkte alleen veel te traag bij het bewerken van HD video's. Maar het grootste probleem was dat als ik vanaf 0:00 starte, de gitaar begon met spelen op bijvoorbeeld 2:00, maar als ik de video vanaf 2:00 liet starten klopte het beeld wel maar begon de audio opeens pas op bijvoorbeeld 3:00? Nu ben ik overgestapt naar Cyberlink powerdirector, dat werkt veel sneller, maar het probleem betreffende de audio blijft onveranderd.. Ik zit hier al een tijdje mee, heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Alvast onwijs bedankt! Nog even wat extra info: -> Ik werk op een Acer Aspire 7730ZG, Dual Core processor 2 Ghz, NVIDIA GeForce 9300m GS videokaart. Niet meer het beste van het beste maar dit zou toch wel moeten volstaan om alleen audio af te spelen? (Hij maakt de fout ook al als ik alleen een audio track zonder beeld in Powerdirector af speel) -> Het gebeurt ook als ik nummers toevoeg die ik niet zelf heb opgenomen, dus ook daar lijkt de oorzaak niet te liggen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Video is timecode gestuurd dat houd in dat er 25 beeldjes (in even grote partjes) per seconde worden opgenomen. Dus de nauwkeurigheid is niet kleiner te krijgen dan 1/25 van een seconde. Als je het geluid op de camera zou opnemen dan is het synchroon. Maar op andere media (niet Video tijdcode gerelateerd) loopt dat na een paar minuten niet meer synchroon. een 1/25 van een seconde is te grof voor voor audio, vandaar je probleem. er bestaat ook een midi tijdcode voor audio maar die is te nauwkeurig voor video. Tenzij je gaat gaat werken met speciale apparatuur om dat synchroon te krijgen. Ik zou zeggen neem op met een microfoon aangesloten op je camera.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...