Ga naar inhoud

Problemen met opnemen Dazzle Dvc 107 studio 14


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb laatst een Dazzle dvc 107 platinum gekocht voor het opnemen van beelden van de tv en met name voor mijn Xbox. Nadat ik de Software had geïnstaleerd en de kabels die nodig zijn op op te nemen in mijn tv en mijn Dazzle gedaan had kwam er in het programma van Studio 14 te staan"geen geldig invoersignaal". Ik heb een hdtv en daarvoor had ik dan de blauw groen en rode draad in m'n tv gedaan en een geel rood witte in de dazzle en dan via de usb naar mijn laptop. Ik weet zelf niet zo heel veel van allemaal draden etc dus zou iemand mij alsjeblieft willen helpen om dit probleem op te lossen. Mvg
Link naar reactie
Je gaat er van uit dat het signaal van je xbox naar je tv gaat en dan vanzelf van je tv naar de dazzle gaat? Waarom zou het signaal vanzelf de tv UIT gaan? Dat gebeurt alleen als je in de tv instelt dat je bron (xbox) gekoppeld word aan de composiet uitgang (gele plug). Dat instellen doe je in het tv-menu maar let op; soms is het niet mogelijk om een externe bron die binnen komt op de RGB bussen te koppelen aan een composiet uitgang of scart, wat jij zo wilt kan dus niet altijd. Bij mijn tv gaat het iig niet(is een ouderwetse grundig crt) Bij veel tv's is de composiet stekker alleen een INgang, daar kan dus niets uit komen. Zeker als deze stekker aan de voorkant van de tv zit (makkelijk bereikbaar) is deze meestal bedoelt om een camcorder oid op aan te sluiten en dus alleen een INgang en geen UITgang. Een SCART stekker KAN zowel een in als UITgang bevatten, daar zou je denk ik al meer kans mee hebben, je moet dan een scart blokje hebben welke verloopt van scart naar de geel/rood/witte tulp en het scart blokje moet een schakelaartje heben zodat je de functie van het blokje kunt schakelen tussen in/uit gang.
Link naar reactie
[quote:8900b59f19="rwilligen"]Je gaat er van uit dat het signaal van je xbox naar je tv gaat en dan vanzelf van je tv naar de dazzle gaat? Waarom zou het signaal vanzelf de tv UIT gaan? Dat gebeurt alleen als je in de tv instelt dat je bron (xbox) gekoppeld word aan de composiet uitgang (gele plug). Dat instellen doe je in het tv-menu maar let op; soms is het niet mogelijk om een externe bron die binnen komt op de RGB bussen te koppelen aan een composiet uitgang of scart, wat jij zo wilt kan dus niet altijd. Bij mijn tv gaat het iig niet(is een ouderwetse grundig crt) Bij veel tv's is de composiet stekker alleen een INgang, daar kan dus niets uit komen. Zeker als deze stekker aan de voorkant van de tv zit (makkelijk bereikbaar) is deze meestal bedoelt om een camcorder oid op aan te sluiten en dus alleen een INgang en geen UITgang. Een SCART stekker KAN zowel een in als UITgang bevatten, daar zou je denk ik al meer kans mee hebben, je moet dan een scart blokje hebben welke verloopt van scart naar de geel/rood/witte tulp en het scart blokje moet een schakelaartje heben zodat je de functie van het blokje kunt schakelen tussen in/uit gang.[/quote:8900b59f19] Bedankt voor uw reactie. Ik ben niet super technisch aangelegd en snap niet alle termen die je gebruikt. Maar als ik het goed begrijp bedoel je met een composiet die rood blauw en groene stekkers. Ik heb een nog wel vrij nieuwe tv van Samsung (HD ready). Mocht het niet lukken via het menu van mijn televisie, begrijp ik het dan goed dat jij het aanschaffen van een scartblokje die kan schakelen tussen in en output als oplossing ziet? Alvast bedankt, Tim
Link naar reactie
Even buiten alle kreten om: jij wilt dat je tv fungeert als schakel centrum/doorlus waarop je een bron aansluit(de xbox)in RGB composiet en de tv moet dan het signaal tonen(tv beeld) EN door lussen naar een UITgang die in een andere norm is nl gewoon composiet (gele plug). Niet iedere tv kan dat en je zou eerst even moeten uitvlooien of dat met jou tv kan en met welke signalen dat dan wel kan. Het is voor een tv , in principe, niet zo moeilijk(maar niet logisch) om deze setup te maken als je binnen dezelfde signaal norm blijft, als je wilt dat de tv het signaal na binnenkomst verandert naar een andere norm en doorstuurt naar een uitgang in die andere norm kun je tegen beperkingen aanlopen, niet iedere tv kan dat. Dus stel; je sluit je xbox aan mbv een gewone gele composiet kabel en je dazzle met een gele composiet kabel dan zou het wellicht kunnen lukken. Om dit alles te laten lukken zal je tv sowiezo een UITgang moeten hebben en dat is niet zo heel logisch want traditioneel word een opnemend apparaat zoals een vcr/dvd recorder aangesloten TUSSEN de bron en de tv en heeft het opnemende apparaat dus een doorlus. Traditioneel is een tv dus doorgaans het laatste apparaat in de ketting en niet een apparaat in het midden. Soorten aansluitingen: *gele-enkelvoudige-composiet(officieel heet dat Fbas of CVBS);een gecombineerd signaal, alle video informatie gaat over 2 draadjes, laagste kwaliteit, KAN zowel een in als uitgang zijn *S-video; ziet er uit als een muis-stekertje met 4 pennetjes/gaatjes, alle video informatie gaat over 4 draadjes, betere kwaliteit dan de gele enkelvoudige composiet aansluiting, KAN zowel een in als uitgang zijn. *RGB composiet; drie r-g-b gekleurde tulp aansluitingen, het video signaal loopt over 6 draden, hoogste kwaliteit, KAN zowel een in als uitgang zijn. *Scart: een samengestelde aansluiting die zowel audio als video KAN bevatten en zowel in als uitgangen KAN bevatten in 3 video normen te weten; enkelvoudige gele composiet, Svideo en RGB composiet. Let op het woord "KAN" , bv. een scart aansluiting op een tv kan alleen een enkelvoudig composiet INgang en audio voeren en verder niets, het hangt dus van het apparaat af welke van al die pennetjes in de scart aansluiting gebruikt worden en welke niet. Een scart aansluiting heeft, in principe iig altijd het enkelvoudige gele composiet signaal en afhankelijk van het soort apparaat kan dat een IN of UIT gang zijn of alle twee. Bv bij een xbox zal het een enkele composiet UITgang zijn want er is geen nut in het sturen van video naar de xbox toe. Het is dus handig om voordat je kabels en verloopjes gaat kopen eerst uit te zoeken hoe en welke aansluitingen je tv aan elkaar kan koppelen. De manual van je tv zal daar in uitleg geven over wat en hoe de diverse aansluitingen kunnen doen en hoe je het menu moet instellen om het signaal van de xbox te koppelen aan een uitgang. Ik hoop dat het duidelijk is, helaas is dit nogal complexe shit en je kunt er de nodige uurtjes aan spenderen om een werkbare setup te krijgen....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...