Ga naar inhoud

IPhone video's spelen niet in Windows diavoorstelling


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Is het iemand gelukt iPhone video's af te spelen in een diavoorstelling van Windows Live Photo Gallery? (OK, koop een Mac, maar om allerlei redenen wil ik perse deze Windows functie gebruiken). Ik kan in Windows7 wel losse MOV's afspelen, met WMP en zelfs ook vanuit Photo Gallery, maar als je een diavoorstelling start (niet in Classic modus, want dan speelt hij sowieso geen video), dan slaat hij de .MOV bestanden domweg over. Heel vreemd! AVI's, MP4 's en andere formaten gaan namelijk wel goed. Jammer, want het is heel leuk als een diavoorstelling behalve foto's ook (korte) video'tjes afspeelt. Photo Gallery kan dat, zonder extra edit of exportwerk, gewoon direct draaien. Maar met .MOV's dus niet.... :cry: De .MOV files van mijn Canon Ixus 980IS hebben hetzelfde probleem. Ik heb allerlei codepacks geinstalleerd (K-lite, Windows 7 codepack, QT alternative). Ook de .MOV's renamen naar .MP4 geprobeerd. Helpt allemaal niks. Alle tips welkom, bedankt! Egbert Bouman
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Mov's blijven lastig, je voorkomt een hoop ellende door ze meteen om te zetten naar wat anders zoals een avi. Dat kan gratis met bv Pazera mov2avi , http://www.pazera-software.com/products/mov-to-avi-converter/ Let op, je moet de blauwe knop "download" hebben, de rode knop is reclame.tis gratis he dus dan staat er wat reclame op de site, de software is reclame vrij en werkt miz eenvoudig en goed.
Link naar reactie
OK, dank je voor de tip. Maar raak je door te converteren niet al je metadata kwijt? (datum gemaakt, etc.)? [quote:59a7fcbf06="rwilligen"]Mov's blijven lastig, je voorkomt een hoop ellende door ze meteen om te zetten naar wat anders zoals een avi. Dat kan gratis met bv Pazera mov2avi , http://www.pazera-software.com/products/mov-to-avi-converter/ Let op, je moet de blauwe knop "download" hebben, de rode knop is reclame.tis gratis he dus dan staat er wat reclame op de site, de software is reclame vrij en werkt miz eenvoudig en goed.[/quote:59a7fcbf06]
Link naar reactie
Ja, dat is zo. Je zou ook je originele bestand niet moeten weggooien, wellicht vind je later wel een methode om eea te laten lukken alhoewel dit lastig zal blijven, Microsoft en apple zijn concurrenten en de ondersteuning van formaten van de een bij de ander is nooit goed geweest en zal dat denk ik ook nooit worden. Iets met mov doen op een windows machine blijft een drama.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...