Ga naar inhoud

JVC Everio GZ-HD5E *.TOD en Final Cut Pro


anoniem

Aanbevolen berichten

Heeft iemand ervaring met het omzetten in hoge kwaliteit van de *.TOD bestanden van JVC naar een format, waar FCP goed mee overweg kan? Ik heb via internet PavTube TOD converter gevonden, dat op zich goed voldoet, maar comprimeert naar H.264, dus MPG-4. In FCP moet ik dan weer omzetten naar ProRes 422, anders moet ik na elke wijziging renderen. Nu ben ik bang, dat eerst comprimeren en dan weer decomprimeren toch kwaliteit kost. Met MPRG Streamclip kom ik kwalitatief niet ver en ik ben nu eenmaal een feak als het gaat om haarscherpe beelden. Wie weet het? Paul
Link naar reactie
Apple heeft zijn eigen MP4 prores dat betekent dat je alle AVCHD en andere bestanden moet converteren. Dus extra compressie en dat geeft altijd verlies. Soms veel soms bijna niet te zien. Als je na het editen een dvd of blu ray gaat branden weer een conversie slag. Helaas is het weer die Apple arrogantie dat zij bepalen waar je rechtstreeks mee kan werken en zover ik weet zijn er geen camera's die op mp4 prores werken. Apple verkoopt ook een eigen conversie programma. ik weet niet hoe dat heet. Apple ondersteund ook lang niet alle camera's eigenlijk alleen de oude AVCHD camera's (zie lijst http://support.apple.com/kb/HT2948?viewlocale=nl_NL#compatibility)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...