Ga naar inhoud

Hulp bij Ulead VideoStudio


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb gisteren Ulead Videostudio aangeschaft om videobanden over te zetten op DVD. Dit gaat o.a. door middel van een kabeltje van Konig (met USB-ingang + ingang voor de videorecorder). Het zijn echt ouderwetse videobanden die in de videorecorder moeten worden afgespeelt om op de computer te krijgen. Mijn vraag is alleen.. hoe krijg je ze op de computer met Ulead Videostudio? Ik kom er niet uit! Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen!
Link naar reactie
Ik heb een videograbber van Terratec. Die zit met een driekleuren tulpstekker-kabel verbonden aan een scartblok met een schakelaartje dat op Output staat. Dat scartblok zit in mijn oude JVC-recorder. Als ik de USBstekker van de grabber in de PC steek, zie ik in Mijn Computer dat grabberapparaat (Grabster AV 250) verschijnen, met beeld maar zonder geluid, als ik tenminste de JVC-recorder op een TV station heb gezet met de AB (anders zie je niks). Als je een band gaat afspelen, zie je de band. Als ik dan de software start (in mijn geval is er Ulead bijgeleverd) en ik druk op de tab Capture dan zie ik beeld met geluid verschijnen en dan kan ik capturen van de met de JVC-AB ingestelde TV-zender of de band die afdraait. De kwaliteit van het capturen kun je instellen. Hoe hoger hoe beter bijv 8000 kbps is hoog, 4000 kbps kan nog net maar er gaat 2x zoveel op een DVDtje, ongeveer. De TV zelf speelt bij mij geen rol, kan ik uit laten.
Link naar reactie
Kleur! haha, hij doet het. Echt onwijs bedankt. Ik loop nu tegen het volgende probleem op dat hij elke keer bij 15 minuten stopt met opnemen, elke keer in stukken van 138 MB. Dit schijnt met paar instellingen op de computer gewijzigd te kunnen worden (volgens de winkel) dus ik loop v/d week even langs bij de winkel en die zetten dat goed voor me. (of is dit heel makkelijk zelf te doen?) En dan kan ik hopelijk vollop genieten van het programma! haha Nogmaals bedankt voor je hulp.
Link naar reactie
[quote:72460d4e15]Ik loop nu tegen het volgende probleem op dat hij elke keer bij 15 minuten stopt met opnemen, elke keer in stukken van 138 MB.[/quote:72460d4e15] Gek verhaal. :o Ik weet wel dat je met video je HD op NTFS geformatteerd moet hebben omdat FAT32 niet verder gaat dan 4 GB. Maarre....138 MB??? :o :o Waar zou dát vandaan komen? Als je wat weet, horen we dat nog graag.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
(Beetje late reactie, haha) Klopt ja. Dat dacht ik dus ook. Ik ben nog een aantal keer terug gegaan naar de winkel en ook zij hebben nog gekeken. Ze konden helemaal niks vinden en snapten er ook weinig van. De enige oplossing die ze nog konden bedenken, zonder garantie dat het dan wel goed zou zijn, zou de laptop volledige herstarten zijn. Daar had ik niet zo'n zin in.. Inmiddels ben ik dus niks verder, helaas. Wel bedankt voor je hulp!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...