Ga naar inhoud

HD video met hoofdstukken op Popcorn hour


Aanbevolen berichten

Met SD video's kan ik m.b.v. Adobe Premiere Pro CS4 en Encore CS4 makkelijk films afmonteren met hoofdstukken en een menu, die ik dan op mijn Popcorn hour A110 prima kan afspelen. Nu heb ik een HD camera waarmee ik uiteindelijk via APP een mp4 file kan maken en die op mij popcorn kan afspelen maar ik heb dan geen menu's en geen hoofdstukken. De PCH A110 kan geen blue ray aan dus moet ik een andere manier vinden om mijn HD films toch op z'n minst met hoofdstukken te kunnen afspelen (menu's vind ik iets minder belangrijk). Weet iemand welk formaat ik dan naar toe zou moeten gaan? En hoe krijg is die hoofdstukken erin? Of is er een mogelijkheid om, als ik de film via Encore in blue-ray omzet, het eindprodukt in naar ander formaat te converteren zodat ik op mijn PCH op z'n minst een HD film met hoofdstukken kan zetten?
Link naar reactie
Ik heb zelfs slechts een fotocam die in avchd kan filmen en dan ook nog "maar" 720P dat is dus avchd-lite, mijn kennis van dit alles is dus beperkt en grotendeels van lezen en niet van doen. De enige "officiele" weg die er is voor zelf hd films maken is het avchd formaat op een bluray disc of avchd in bluraydisc container op een sd kaart oid. Daar kan je popcorn niet mee omgaan zeg je dus dan blijft er de MKV container over die , voor zover ik weet, iig indeling in hoofdstukken ed kan weergeven, ik dacht dat ook menus ed in het formaat ondersteund worden maar weet dat niet zeker. Voor zover ik altijd heb begrepen kun je met de mkv container zo'n beetje alles wat ook met een dvd kan, menus,hoofdstukken,ondertitels enz enz. kijk eens hier: http://www.videohelp.com/forum/archive/create-chapter-file-for-mkv-video-t363094.html
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
Dank voor het antwoord. Toch niet helemaal wat ik bedoelde. Intussen ben ik dankzij Computer!Totaal en het daarna gepubliceerde artikel http://computertotaal.nl/article/21716/blu-ray-op-elke-mediaspeler.html weer een eind verder gekomen. Als ik met Premiere CS5 via Encore CS5 de film helemaal afmaak inclusief hoofdstukken en menu's en ik sla hem daarna op als een complete Blu-Ray dan kan ik met RipBot de boel omzetten naar MKV. Ik moet nog uitzoeken wat de meest optimale instellingen zijn maar dat komt wel. Er is echter nog 1 probleem: de hoofdstukken worden niet geïmporteerd naar de MKV file. RipBot blijft halsstarrig aangeven dat er geen hoofdstukken zijn, terwijl ik die wel heb aangemaakt in Encore. Ook in het resultaat, wat ik nu wel met mijn PopCorn kan afspelen, kan ik niet naar hoofdstukken springen. Iemand nog een suggestie?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...