Ga naar inhoud

figuren naar video met variabele tijdstap


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een serie met foto's van een bewegend voorwerp op verschillende momenten in de tijd die ik graag wil samenvoegen tot een filmpje. Ik weet hoe ik ze aan elkaar kan plakken met een gelijke tijdstap, maar de tijdstap tussen deze foto's is niet gelijk verdeeld. Weet iemand een freeware programmaatje waarmee het mogelijk is om de framerate per foto los in te stellen? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Dat kan niet, een video kan maar 1 framerate hebben, je kunt geen stukjes video met verschillende framerate aan elkaar plakken, als je het wel doet en het programma kan er mee omgaan zal het programma de framerates weer corrigeren tot 1 gemiddelde en die aanhouden voor alle losse stukjes video Over jouw probleem nadenken doet pijn aan me hoofd maar in een belicht moment kwam ik tot de conclusie dat je probleem niet op te lossen is aangezien je bij de opname een tijds fout hebt gemaakt en die is niet meer te corrigeren , volgens mij....
Link naar reactie
Ja , dat kan dus wel zoals hierboven al gezegd, als je de fotos op de tijdlijn zet kun je wel per foto in stellen hoe lang deze in beeld moet blijven. Overigens: pal video is de norm voor europa en die is op 25 frames per seconde , dus 1 frame duurt 1/25 sec, dat is bijna te kort om te kunnen zien. 12 a 13 frames is 1/2 seconde en dat zie je net. In moviemaker stel je het in per tijd en niet per frames, andere software kan mogelijk wel per frame instelbaar zijn. In moviemaker is nog wel een keus te makn tussen pal en ntsc snelheid in de opties zit dat verborgen, ntsc= 29.97 Frames/sec en pal 25 frames/sec
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...