Ga naar inhoud

Magix Video deLuxe of Red uw Video's?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil graag 3 dingen op het vlak van video-bewerking: 1. oude VHS-banden digitaliseren en verbeteren (kleurzweem / contrast / helderheid); 2. DV-video monteren; 3. Dvd's hermonteren Wat kan ik nu het beste kiezen: Magix Red uw video's (= software plus Video-USB-omzetter)? Kan ik daarmee ook mijn DV-cassettes inlezen en de beelden monteren en van geluid voorzien, of is het programma daarvoor te simpel? Of kan ik beter Video Deluxe aanschaffen, en daarbij de losse Magix Video-USB-omzetter bestellen. Kan ik dan daarmee toch de kleur en helderheid etc. van de oude VHS-opnamen corrigeren, of is dat dan weer veel lastiger? Mijn derde "wens" betreft Dvd's waarop o.a. eigen VHS-opnamen staan die ik eerder al met een LG dvd-recorder heb gedigitaliseerd. De opnames (waarvan ik de originele banden niet meer heb) wil ik kunnen inlezen en hermonteren. Beide programma's aanschaffen vind ik wel wat veel van het goede; maar misschien is het toch aan te raden omdat ze elkaar aanvullen / heel verschillende dingen kunnen. Of heeft iemand misschien nog wel een heel ander advies. Met vriendelijke groet, Frans
Link naar reactie
Volgens mij heeft Video de Luxe meer mogelijkheden mbt. DV.Je maakt verbinding via composiet/S-Vhs dus de kwaliteit zal iets minder zijn.Als je nog een DV-camera hebt of een DV-deck kun je de DV-bandjes inlezen via de Firewire-aansluiting dan krijg je het originele digitale signaal binnen op je PC/laptop.Je kunt de beelden binnenhalen en/of bewerken met Windows MovieMaker (GRATIS!!).Mijn ervaring met de programma's die meegeleverd worden met de hardware is niet echt positief.Een programma dat veel gebruikt wordt is ArcSoft MediaConverter en daar heb ik alleen maar slechte ervaringen mee.Even googelen en de progjes vliegen je om de oren (meeste Engelstalig,sommige ook in het Nederlands).Voor wat betreft je 3e wens heb je een DVD-ripprogramma nodig.Ook daar zijn er een boel van te vinden op Google.Kwestie van proberen om te kijken welke het prettigst werkt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...