Ga naar inhoud

4:3 omzetten naar 16:9


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn DVD recorder neemt tv-programma's wel op in breedbeeld op de HDD, maar als ik deze vervolgens brand op een DVD-R, dan gebeurt dat in de verhouding 4:3. Dit is geen kwestie van de juiste instelling, maar inherent aan hetb type recorder: Panasonic EH50. Ik kan de betreffende opname wel afspelen op TV en als ik de TV op Auto-Breed zet, dan heb ik het beeld in de juiste verhouding op het scherm. Maar nog mooier zou zijn, als ik het in één keer op DVD kan branden in 16:9. Heb wel wat geprobeerd, maar het beeld blijft 4:3, hoewel ik de indruk heb, dat het beeldformaat wel 16:9 is, maar de zijkanten opgevuld worden met een zwarte balk. Vond wel iets met Adobe als programma, maar die heb ik niet. Heeft iemand een suggestie? Dat er mogelijk links en rechts wat beeld wegvalt, dat kan, maar ik vermoed, dat dat niet gebeurt. De 4:3 opname op DVD geeft een vertekend beeld, ei-hoofden etc, die bij oprekken gecorrigeerd worden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...