Ga naar inhoud

meerdere filmpjes samenvoegen


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo forumleden, Van videobewerking weet ik feitelijk niets omdat ik me daar nooit mee bezig gehouden heb. Echter,steeds vaker kom ik op websites filmpjes tegen die kennelijk geknipt zijn in meerdere stukken; er staat nl gewoonlijk een volgnr achter :lol: Hoe of met welk prog kan ik daar weer één filmpje van maken? De extensies die ik tegenkom zijn meestal mov, mpg, wmv en avi. Dus de bekende standaard formaten die gebruikt worden. Hoop overigens dat het kan met mijn computerconfiguratie :o
Link naar reactie
Als het doel alleen naadloos afspelen op de pc is kun je ook je toevlugt zoeken tot het maken van een playlist, de meeste mediaspelers ondersteunen playlist en als het enigszins meezit worden de filmpjes als 1 lange film afgespeeld. Playlist maken: open kladblok en zet 1 voor 1 de naam van de video bestanden elk op een aparte regel. Dus bv : [code:1:f769095005] filmpje1.mpg filmpje2.mpg [/code:1:f769095005] enz,enz sla het textbestand op en verander de extentie van het bestand van *.txt naar *.M3U, je hebt nu een playlist, als je die opent met een mediaspeler worden 1 voor 1 je bestanden afgespeeld. Voorwaarde: de playlist moet in dezelfde map zitten als de videobestanden, als je dat niet wilt moet je de playlist maken met het pad van ieder videobestand ipv alleen maar de naam.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...