Ga naar inhoud

deels geluid uit videofragment halen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb met mn camcorder een .mod filmpje gemaakt. met het filmpje is niks mis. en met het geluid ook niet. Alleen is wordt er een woord gezegd, die ik weg wil hebben, niet grof ofzo, maar gewoon dat woord heeft niks met het onderwerp te maken, maar ik wil gewoon het hele geluid bewaren, alleen 1 a 2 seconden van dat stukje moet weg. Weet er iemand hoe ik dat kan doen, het liefst met een gratis programma? Alvast bedantk!!!
Link naar reactie
Hee, Als je PowerDirector opent en je filmpje opent komt hij in het vlak te staan met andere afbeeldingen. Je pakt dan het filmpje op en sleept het naar onderen toe op de bovenste balk. Dan klik je je filmpje aan en daarna met rechtermuisknop en kies je voor '' Split Audio'' en antwoord je met OK. Je audio spoor verschijnt nu 3 regels naar onderen. Je klikt op je audio bestand en boven in worden de knoppen ''Split'' '' Trim'' en '' Speed'' bruikbaar. Je gaat door op play te klikken of door de wijzer te slepen naar het begin van het woordje. Dan druk je op split dan ga je naar het einde van het woordje druk je weer op split. Nu heb je het woordje in 1 stuk staan en die kun je verwijderen. Verder moet je de andere twee stukken audio laten staan want anders loopt het filmpje niet synchroon. Nu kun je helemaal boven in overgaan naar Produce en er een bestand van maken bvb .avi. Of naar Create Disc en brand het meteen op schijf. Hopelijk heb je hier wat aan. Als je nog meer vragen hebt, vraag gerust. Mvg Guido.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...