Ga naar inhoud

Pinnacle Studio 12: beeld is zwart-wit


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik probeer een oude vhs-band om te zetten naar DVD met behulp van een Pinnacle Movie Box en Studio 12. Bij het importeren van beeldmateriaal krijg ik alleen zwart-wit beelden in Studio. De VHS-band speel ik af in een TV-video combi van Philips die met tulpstekkers is verbonden met de MovieBox. De moviebox is verbonden met een fire-wire aan m'n pc (Sony Vaio, Vista, 32 bit). Alle updates en patches zijn geinstalleerd. Kan iemand mij vertellen waar het misgaat?? Met vriendelijke groet, Hester
Link naar reactie
tulpstekkers .... zijn dat niet de in-stekkers om een camera op TV te laten zien? Dus echt een uitgang? Of zit er aan de TV kant een scart... sommigen ervan werken niet, neem dan het type met een schakelaar, die deed het bij mij wel. Als dat het niet was.... blijven de instellingen of de codecs over. Instellingen: PAL - type b is het vaak... Codecs: installeer anders het K-Lite pakket http://codecpack.nl/klcodec.htm
Link naar reactie
sorry, dat heb ik niet heel duidelijk opgeschreven: De tv-video combi heeft een scartaansluiting. Hierin heb ik een scart-stekker geplaatst, waar de tulp-stekkertjes inzitten. Het is een scart-stekker voor uitgaande signalen (switch staat op 'out'). De instellingen in Studio staan op PAL, composite. Ook alle verschillende codec-instellingen heb ik geprobeerd!!! Ik word er een beetje wanhopig van :(
Link naar reactie
Het was even zoeken naar de handleiding..... Er staat dat de scart-aansluiting gebruikt kan worden voor het aansluiten van bv een satellietontvanger, decoder enz. Is dit dan juist uit of in???? De audio- en video-[b:5a2822f3b2]ingangen[/b:5a2822f3b2] (tulp) zitten aan de zijkant. Het gekke is dat drie jaar geleden deze tv-video combi was aangeloten op een andere computer met studio 9 en de MovieBox, en toen functioneerde alles !!!
Link naar reactie
[quote:f7d3da91d5="Hester_cmg"]Het was even zoeken naar de handleiding..... Er staat dat de scart-aansluiting gebruikt kan worden voor het aansluiten van bv een satellietontvanger, decoder enz. Is dit dan juist uit of in???? De audio- en video-[b:f7d3da91d5]ingangen[/b:f7d3da91d5] (tulp) zitten aan de zijkant. Het gekke is dat drie jaar geleden deze tv-video combi was aangeloten op een andere computer met studio 9 en de MovieBox, en toen functioneerde alles !!![/quote:f7d3da91d5]Handiger als je dat laatste een volgende keer meteen vermeldt..... :oops: Tja... dan is het lastig op afstand. Heb je geen ander apparaat tijdelijk om te testen of deze pc met de kabels het goed doet? Of een andere pc om te kijken of alles wat ervoor zit het doet... zodat je de verschillen kunt opzoeken. Zwart beeld is anders vaak codecs of dus geen signaal....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...