Ga naar inhoud

hoe zelf een goede kwaliteit dvd te maken


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb sinds een paar weken een Sony DCR-SR37 video cam met 60 GB HDD en ben enthousiast begonnen met het maken van filmpjes,allemaal erg leuk Nu heb ik al een dvd volgemikt en dat op tv bekeken,ziet r goed uit maar t kan denk ik qua beeld kwaliteit beter. Ik werk op het moment met pinnacle studio 12 en nu zou ik graag willen weten wat zijn de beste instellingen( met deze combinatie van hard en software) om een goede kwaliteit dvd zelf te kunnen maken en deze vervolgens thuis op m'n tv te bekijken ? Hopelijk kan iemand dit groentje in de film dingen een eind de goede richting in wijzen. Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik dat graag,alvast bedankt voor de moeite.
Link naar reactie
Ik heb in pinnacle gekozen voor een avi bestand maken en dat naderhand op dvd gezet. Ik had een stel korte filmpjes en dat moest 1 geheel worden dus via een nieuw project starten heb ik dat ervan gemaakt. Zoals ik al zei het was niet slecht maar ik heb het idee dat er met mijn videocamera en pc en pinnalce studio 12 ultimate toch meer in moet zitten dan dat er nu getoond wordt. of is dit alles ?
Link naar reactie
Waarom eerst een avi maken? Je kan het rechtsreeks op dvd branden dus een compressie slag minder. Je kan de korte filmpjes achte elkaar zetten en dan op dvd braanden. Kies dan (3.) opnemen - Disc -Automatic of best quality Lege dvd erin en op create disc klikken. Wel in de settings optie 1 kiezen (eerst op hd dan op disc)
Link naar reactie
Wel in de settings optie 1 kiezen (eerst op hd dan op disc) is dat het zelfde in het brand optie lijstje als schijfimage maken en dan branden ? Wat er is weet ik niet maar ik ben nu vanaf gistermiddag bezig om een dvd te laten maken met de voorgestelde opties en elke keer slaat t programma vast als deze of halfverwege is met het schrijven van de frames. Heb nu al 4 pgoingen ondernomen en t is elke keer op een ander deel t zelfde effect :evil: Wat doe ik fout en wat kan ik doen om dat programma zover te krijgen dat t wel een image maakt en brand naar een dvd ? Hier wordt ik simpel van. Alvast bedankt voor enige hulp/tips.
Link naar reactie
Ondertussen is t nu gelukt om een dvd te maken volgens de beschreven tip,t is goed te kijken. Ik heb echter nog een vraagje,momenteel wordt een fimlpje opgenomen als mpeg 2 met 25 fps. Wordt de kwaliteit van een filmpje nou beter als je t omzet naar mpeg4 ? ,of hoe moet ik dat mpeg verhaal zien ? en is het ook mogelijk om een stukje van het beeld af te halen bij een gemaakt filmpje met pinnacle studio 12 ? De reden dat ik dat vraag is omdat ik al een paar keer onaangenaam verrast werd met een object aan de rand van m'n filmpje wat ik niet zag op het moment dat ik t filmpje maakte :? Enig idee of het mogelijk is dat er meer in de breedte wordt opgenomen dan dat je op je scherm van de videocamera kan zien,zo ja is daar een hulpmiddel voor om dit te voorkomen in de toekomstige filmpjes ? Wederom veel vragen maar ik weet zo snel niet waar ik het anders zou moeten vragen,alvast bedankt voor de hulp en eventuele antwoorden :D
Link naar reactie
[quote:7ce6c5968c="juniorfotograaf"] [b:7ce6c5968c]1.[/b:7ce6c5968c]Ik heb echter nog een vraagje,momenteel wordt een fimlpje opgenomen als mpeg 2 met 25 fps. Wordt de kwaliteit van een filmpje nou beter als je t omzet naar mpeg4 ? ,of hoe moet ik dat mpeg verhaal zien ? [b:7ce6c5968c]2.[/b:7ce6c5968c] en is het ook mogelijk om een stukje van het beeld af te halen bij een gemaakt filmpje met pinnacle studio 12 ? De reden dat ik dat vraag is omdat ik al een paar keer onaangenaam verrast werd met een object aan de rand van m'n filmpje wat ik niet zag op het moment dat ik t filmpje maakte :? [b:7ce6c5968c]3.[/b:7ce6c5968c]Enig idee of het mogelijk is dat er meer in de breedte wordt opgenomen dan dat je op je scherm van de videocamera kan zien,zo ja is daar een hulpmiddel voor om dit te voorkomen in de toekomstige filmpjes ? Wederom veel vragen maar ik weet zo snel niet waar ik het anders zou moeten vragen,alvast bedankt voor de hulp en eventuele antwoorden :D[/quote:7ce6c5968c] Zeker nogal wat vragen, misschien is het verstandig om je meer te verdiepen in basis van video montage. Hier staat een leuke gratis cursus http://www.apeldoorn.hccnet.nl/download/CursusStudio1.4.pdf 1. de hoogste kwaliteit in mp4 is high definition, maar dat is heel mager als je het vergelijkt met de setting mpeg2 hd versies (1080 720 etc) 2. ja natuurlijk dit is het basis principe van video editing 3. Hoe neem je op 4:3 of 16:9, als je 4:3 opneemt zie je bij 16:9 afspelen zwarte randen in samen geperste beelden. Wel kan je met behulp van video effecten het beeld goed manipuleren. Maar dat is wat meer voor gevorderden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...