Ga naar inhoud

bitrate verlagen maar toch nog een goede dvd kwaliteit


Aanbevolen berichten

Ik heb de afgelopen jaren eigen filmpjes gemaakt en die wil ik nu voor iemand op dvd zetten. Hij komt daar zelf ook in voor. Het zijn 6 films, de totale grootte is 5 gb, dus past het niet op een dvd van 4,7 gb alhoewel de totale afspeeltijd 1 uur en 56 minuten is. De bestanden zijn gemaakt met Pinnacle studio 9 plus en zijn alle MPEG2 720 x 576 met een bitrate van 6000 Kbits/sec. Als ik de bitrate verlaag, word dan de bestandsgrootte kleiner? En als ik dat doe wat moet dan de bitrate zijn om nog een fatsoenlijk resultaat af te kunnen spelen met een standalone dvdspeler op de televisie?
Link naar reactie
Pinnacle 9 ondersteunt dual layer DVD. Versie 8 niet. Ruwe video is 11 gigabyte per uur dus je films zijn al voorzien van enige compressie. Een standaard DVD is 48 khz geluid en normale tv resolutie. Er zijn ook DVD spelers (bv JVC) die avi mpg divx en ruwe video leest. Een DVD kost 1 euro, waarom verdeel je niet over 2 schijven?
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...