Ga naar inhoud

timelapse maken van DV


Aanbevolen berichten

Ik sinds een paar dagen bezig uit te zoeken hoe ik het beste een timelapse video kan maken, dit voor een wat langere video. Alleen ben ik nog niet tevreden over het resultaat tot nu toe en vraag me af of het anders/beter kan. Video's zijn geschoten op dv tape en ik werk voornamelijk met vegas movie studio 9. Vegas heeft de mogelijkheid om de scènes een factor 4 te versnellen. Maar dat is te weinig voor wat ik wil en zou dus een aantal malen moeten verkleinen, renderen, importeren en opnieuw. Dit werkt, maar geeft op den duur slecht beeld. Virtualdub heb ik ook geprobeerd maar dat levert ook weinig op. Misschien door de verkeerde instellingen. Wat ik me afvraag: Zijn deze programma's eigenlijk wel geschikt voor het maken van een timelapse van video? Is het mogelijk om iedere 25e of 50e frame te selecteren en zo een timelapse te maken? En levert dit zonder compressie een bestandsformaat op dat evenredig veel kleiner is? Is het wellicht mogelijk om al tijdens het capturen te 'versnellen'? Andere suggesties zijn ook welkom.
Link naar reactie
Wel, ik heb inmiddels [url=http://windv.mourek.cz/]WinDV[/url] gevonden en daarmee kan in aangeven met welke interval ik frames kan capturen. Ieder 2e, 10e of 63e frame bijvoorbeeld. Het programma is aan de oude kant maar klein en doet wat ie moet doen. Nu nog een programma dat hetzelfde doet maar dan vanuit avi's die ik al op de harde schijf heb staan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...