Ga naar inhoud

Welke pc voor avchd montage?


Aanbevolen berichten

Bij het afspelen van AVCHD kun je gebruik maken van versnelling door de videokaart (grafische processor/GPU) i.c.m. b.v. het programma PowerDVD. Hierdoor heb je dan geen (zeer) snelle processor nodig. Voor soepel werken met AVCHD in een videobewerkings programma zoals Pinnacle's Studio zou ik kijken naar de snelste quadcores. Kijk eens naar hetgeen Pinnacle zelf aanraadt. In de op een na laatste uitgave van het tijdschrift 'PC Active' stond de tip om AVCHD bestanden naar MPEG-2 om te zetten, waardoor je ze veel gemakkelijker kunt bewerken (lees: op oudere pc's). Het Converter Studio programma van Elecard kwam zeer goed uit de bus op het punt van een praktisch verliesvrije omzetting (qua beeldkwaliteit).
Link naar reactie
Zelf heb ik een dual core 2,4GHz met 2x1GB geheugen en daar red ik het nèt mee. Als ik een avchd film in Premiere Elements 7 afspeel, zit ik tussen de 75 en 85%. Voor snel renderen istie eigenlijk te traag. Dan staat hij voor een uur film een ruim uur te ratelen op 100%. Maar dat is een kwestie van geduld.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Ik heb een nieuwe pc gekocht en daarmee gaat het prima na het downloaden van servicepack 2 iets trager maar niet noemenswaardig (Pinnacle studio 12) Acer M7720 Specificaties Productserie Aspire Type M7720 (91.S8W7S.TPP) Technische Specificaties CPU Type Intel Core i7 920 Geheugen Grootte 6GB Geheugen Type DDR3 Hardeschijf Grootte 1TB Optische Drive Type DVD+/-RW DL Video Chip Radeon HD4650 Verbindingen Verbinding (Video Uit) D-Sub (VGA), DVI-D, DVI-I Link Interface ATi Crossfire Verbinding (LAN) LAN 1Gbps Verbinding (USB/FW) 2x Firewire 400, 4x USB 2.0 Besturingssysteem Besturingssysteem Windows Vista Home Premium
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...