Ga naar inhoud

Vastleggen video van dv camcorder naar computer mislukt


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met het vastleggen van een opgenomen video van mijn dv camcorder (canon MV630 i). Als ik een video op mijn computer wil zetten (onder andere met windows moviemaker) gaat het de eerste pakweg 20 seconden goed. Daarna begint het vastleggen te vertragen. Het bandje loopt op gewone snelheid en het vastleggen loopt langzamer. In het voorbeeldvenster blijft hij steeds steken en de teller van het vastleggen gaat ook langzamer. Als ik een kwartier heb opgenomen heeft hij het als twee en halve minuut vastgelegd in een klein bestandje van een paar mb. Als ik het filmpje dan afspeel in WMM krijg ik een versneld filmpje. En ik ben niet zo'n fan van slapstick ;). Ik heb windows xp. Ik heb net een nieuwe firewire kabel gekocht. Dus die is in orde. Ik heb de bijgeleverde software opnieuw geïnstaleerd. Ik heb het ook geprobeerd met roxio VideoWave movie creator. Wie kan me hierbij helpen? Het liefst in een taal die een computerbeginneling kan begrijpen :) Groetjes Chepeerke
Link naar reactie
Je vermeldt wel je camera maar niet je computer. Dat is meestal een slecht teken (...) - wat is processor type en snelheid? Het kan ook zijn dat je schijf te langzaam is. Als je niet weet wat er in je pc kun je CPU-Z downloaden en de snelheid van je pc aflezen. In HDDTUNE dito van je schijf.
Link naar reactie
Je hebt (vermoedelijk) last van lost frames oftewel , er "missen" frames bij het opnemen van de video. De oorzaak is doorgaans gebrek aan snelheid. dat kan zijn een te trage processor, harde schijf oid maar meestal is het andere software in de achtergrond die zoveel opvreet dat er te weinig overblijft voor de videocapture, ook een erg volle harde schijf kan de boel remmen. zorgt voor voldoende ruimte op je schijf, denk toch aan minimaal 5 a 10 GB (1 uur video is 13 GB)en defragmenteer je schijf, doe ctrl+alt+del en schakel alle onnodige processen uit. trek je netwerk kabel eruit en zet je virus scanner uit enz enz . Als je de probleem veroorzaker hebt gevonden kun je daarna wel gaan kijken hoe het op te lossen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...