Ga naar inhoud

Mini dv tapes naar PC akapote firewire!


Aanbevolen berichten

Goedenmorgen, Ik heb hier een panasonic camcorder met mini dv bandjes. Altijd gewoon via een firewire kabel de video opnames op mijn pc gezet. Sinds kort werkt dit niet meer, eerst dacht ik dat de firewire aansluiting op de pc kapot was maar ook op mijn nieuwe laptop met nieuwe kabel ziet windows moviemaker de camera niet. Mijn idee nu is dat de firewire aansluiting op de camera kaopt is. Lastig want dan krijg ik op geen enkele manier de mini dv tapes op mijn pc. Concrete vraag: Zijn er andere mogelijkheden om mini-dv op de pc te krijgen of moet ik op zoek naar iemand met een mni-dv camera, een nieuwe camera kopen (2e hands) of???? dank voor de reacties, groeten, Idzme
Link naar reactie
de mijne kan via de AV kabel dit.... (GS300 serie). Heb je al gecheckt of de kabel wel ok is...? [quote:a73f002397]Kopiëren naar DVD-recorder of videorecorder (Dubbing) Opnamen met de videocamera kunnen worden opgeslagen op een DVD-RAM of een ander vergelijkbaar medium. Zie ook de handleiding bij uw recorder. ≥Stop een tape met een video-opname in de videocamera en leg een lege DVD-RAM in de DVD-recorder of stop een videotape in de videorecorder. 1 Sluit de videocamera aan op de recorder. Aansluiten met behulp van de Multikabel ≥Sluit de videocamera en de recorder op elkaar aan met behulp van de Multikabel 1. ≥Heeft uw recorder een S-Video-aansluiting, sluit dan ook aan op deze aansluiting 2. Dit verhoogt de kwaliteit van uw kopieen.[/quote:a73f002397]
Link naar reactie
[quote:c4931713d9="andre@home"]de mijne kan via de AV kabel dit.... (GS300 serie). Heb je al gecheckt of de kabel wel ok is...? [/quote:c4931713d9] ja, dacht eerst dat het aan de kabel lag, maar ook met eenm andere kabel werkt het niet. Toen dacht ik dat de aansluiting in mijn pc kapot was. Dus met een nieuwe kabel aangesloten op een nieuwe laptop, maar helaas.... ga maar eens kijken of iemand in mijn kennissen-vrienden-famillie kring zó'n camera heeft. Anders kijken wat repareren kost of anders een tweedehands via marktplaats kopen... dank voor het meedenken idzme
Link naar reactie
http://www.digitalstreet.nl/advanced_search_result.php?keywords=MiniDV+Camcorder&x=0&y=0 Panasonic NV-GS330 MiniDV Camcorder €332.00 Een paar jaar geleden (2006) betaalde je voor zo'n 3CCD topmodel nog 700-1000 euro... Tapes kosten weinig, alleen kijk even of ie naast 4/3 ook hardwarematig 16/9 goed aan kan... als je dat belangrijk vindt... Ach en het overzetten op pc... hoeft maar 1x.... dus als je snelheid belangrij zou vindne.... dat is maar relatief.... Mocht je toch voor een HD versie gaan: zorg de de software wel zonder problemen kan knippen in acties, de eerste versies hadden daar grote problemen mee, waardoor je geen mooie overgangen kon maken (agv de compressie, tapes hebben veel minder compressie, is in dat opzicht dus beter....)
Link naar reactie
Nou dan ook mijn vraag er meteen bij.... mini-DV schijnt op alle vlakken beter te zijn maar hoe moet je dit backuppen? Heb ik het goed begrepen dat je de 'moederbanden' beter gewoon kan bewaren? Deze zijn toch beter houdbaar dan DVD's? En sterker nog, nadat ik de films bewerkt heb, is dan terugzetten op DV verstandiger dan bewaren op DVD? Dan nog even terug naar de vraag van TS. Is er iets bijzonders gebeurd met de camera? Een firewire poort gaat niet zomaar stuk. Als hij een keer flink in de regen is geweest of zo, probeer eens een heel klein beetje contactspray in de poort. Wat ik ook gemerkt heb bij mijn camera is dat de contacten uiteindelijk weggebogen waren door het vele in- en uithalen van de kabel. Je zou ze voorzichtig met een naald weer iets terug kunnen buigen.
Link naar reactie
[quote:d27a3eaf2b="Lord Wodan"]Nou dan ook mijn vraag er meteen bij.... mini-DV schijnt op alle vlakken beter te zijn maar hoe moet je dit backuppen? Heb ik het goed begrepen dat je de 'moederbanden' beter gewoon kan bewaren? Deze zijn toch beter houdbaar dan DVD's? En sterker nog, nadat ik de films bewerkt heb, is dan terugzetten op DV verstandiger dan bewaren op DVD? [/quote:d27a3eaf2b]Je kunt na editten zelfs met moviemaker weer een DV maken (een zgn avi die een container bestand is, dus geen verdere compressie op teogepast). Wat doe ik zelf? Ik heb 2 harde externe schijven, elke schijf heeft * een backup v/d tape en van het bewerkte materiaal (13 GB per bandje onbewerkt), bewerkt is het vaak maar 1 CD of hooguit 1 DVD). * een bewerkte DV (avi format) * eventueel nog een kopie v/d CD DVD, maar dat zou niet hoeven, vanuit de bewerkte DV zou ik zo weer een CD/DVD kunnen maken. Op de Pc staat alles ook nog. De schijven zijn zo groot... en zoveel films heb ik ook niet (8 bandjes). Soms zet ik een DV terug naar tape, maar met mijn ruime HD-backups hoeft dat niet. De kans dat en de Pc en alle externe HD's tegelijk stuk gaan ... is te verwaarlozen.
Link naar reactie
Mocht je de aanschaf van een nieuwe cam overwegen dan zou je er goed aan doen om er 1 te nemen met een dv-in, dwz dat je de dv bestanden niet alleen van de cam naar pc kunt sturen maar ook terug dv bestanden naar de cam kan sturn en weer op tape archiveren. Meestal is zo'n model iets duurder maar het loont miz.
Link naar reactie
[quote:318fc6ba8d="andre@home"]http://www.topproduct.nl/hardware/Digitale_videocameras/Digital_Camcorder_NV-GS330/vid/1426116/specificaties.html [quote:318fc6ba8d]Verbindingsmogelijkheden PictBridge – omschrijving ja DV in ja DV uit ja S-Video uit ja Video uit ja Audio-uitgang ja USB 2.0 poort(en) 1 [/quote:318fc6ba8d][/quote:318fc6ba8d] Het is niet juist dat de NV-GS330 video in heeft, die heeft hij niet. Ik heb zelf een NV-GS320 dit is de voorloper van de 330 en ik ben heel erg tevreden met dit apparaat. Ik bewaar elk bandje appart en ik zet alles bovendien op een externe HD.
Link naar reactie
[quote:e17187a3d6="vuurtoren"]Nou, ik heb de 330 gekocht en wat test beelden gemaakt. En nu blijkt er geen firewire kabel bij te zitten :s Wel een usb. Daarvan had ik er ook nog niet genoeg...[/quote:e17187a3d6] Het is normaal dat er geen Firewirekabel bij zit. Zit bijna bij geen enkele camera. Voor een paar Euro heb je een Firewirekabel. http://www.elektronica-online.nl/content.php?cat_id=181&hoofdcat=Kabels & Stekkers&subcat=Computer Kabels&subsubcat=Fire Wire Kabels
Link naar reactie
OK, ik heb inmiddels van de buurman een mini-dv camera geleend. Deze wordt wel gezien door de PC, lag dus idd aan de fiurewire aansluiting op mijn dv camera.Nu is het volgende probleem dat wanneer ik in Moviemaker capture aanzet het volgende gebeurd: 1. bandje wordt keurig teruggespoeld (pc ziet dus de camera) 2. hij gaat op capture video 3. Ik zie geen preview en de capture tijd gaat niet lopen terwijl de video wel op play staat (op het scherm van de camcorder loopt het beeld dus wel) wanneer ik de capture stop krijg ik de melding dat er niets gecaptured is...... het gata om een JVC digital video camera mini-dv gr-dvp1e weet iemand hoe dit probleem opgelost kan worden?? dank en groeten, idzme
Link naar reactie
Bij mij leek dat een codec probleem... maar het bleek uiteindelijk dat mijn driver van de videokaart geupdate moest worden.... Check dat eerst eens. Installeer ook de laatste updates van Media Player of kijk toch nog even naar de codecs. Vaak als je "uitzending gemist" niet goed kunt zien werkt moviemaker ook niet goed... ik durf het niet tot een algemene stelregel te verheffen....
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
opvallend dat hier wordt gezegd dat het aan de firewire aansluiting vd camcorder ligt. ik heb een Sony DCR-TRV27E, en ik heb sinds kort hetzelfde, ik kan geen beelden meer overzetten omdat de camera totaal niet wordt herkend in windows (XP) paar maanden geleden heb ik voor het laatst beelden overgezet, nu werkt het niet meer. als ik de firewirekabel plug zie ik op de camcorder wel 'DV IN' verschijnen (wat alle jaren dat ik de camcorder gebruik de aanduiding is dat er een contact is via firewire met een comp) daarom lijkt het mij vreemd dat het aan de fw van m'n cam ligt. ik heb echter al weer meerdere comps en meerdere kabels en meerdere fw poorten geprobeerd. ik heb zelfs SP3 gedeinstalleerd omdat ik het vermoeden had dat het daar aan zou kunnen liggen. niets werkt. de camera wordt gewoon totaal niet gevonden als nieuwe hardware. als ik google naar dit probleem zie ik veel mensen met het probleem dat hun camcorder niet wordt gevonden via firewire, maar sommige van die problemen zijn al gedateerd. iemand enig idee wat te doen? gezien de camcorder een fw connectie detecteerd heb ik niet het idee dat die fw op de cam kapot is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...