Ga naar inhoud

Geen bewegend beeld.


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik gebruik een Sony programma genaamd DVgate om te capturen van een DV bron. In een apart venster kun je meekijken. Het programma geeft echter opeens geen bewegend beeld meer in die monitor, maar een stilstaand plaatje, dat wel verspringt bij opnieuw starten van de bron. Adobe Premiere geeft wel bewegend beeld tijdens capturen. Ik heb DVgate verwijderd en opnieuw geplaatst maar dat lost het niet op. Wat doet DVgate verkeerd en waar is dat eventueel (mee) aan te passen? Ik heb de stuurprogramma's voor de grafische chip, de firewire bus, monitor en audio chip opnieuw geplaatst.
Link naar reactie
Klinkt als een overlay probleem.... Das dus DirectX en wel het DirectDraw onderdeel. Wat zegt DXdiag? (start/uitvoeren) heb je al systemrestore geprobeert naar een eerder punt? dat Premiere het wel doet kan al gauw want Premiere start bijna een compleet os en ik kan me voorstellen dat adobe zijn eigen software gebruikt voor het vertonen ven een preview. Je kunt dan beter kijken of je het probleem ook hebt met een microsoft programma zoals bv moviemaker of DVapp(opvolger van AMcap) Als overlay niet gemaakt kan worden in een venster komt dat vaak omdat 1 van de voorwaarden voor directDraw niet gemaakt kunnen worden, zo kan anno 2009 er nog steeds altijd maar 1 venster volledig in overlay draaien, de andere worden geblit in preview/direct. Als je een videokaart met twee uitgangen hebt en daar af en toe mee speelt moet je dus opletten dat je monitor de "primary" adapter blijft en je evt tv de secondary is, als je gaat rommelen met dergelijke instellingen kun je overlay verliezen op je primary device. verder kan een achtergrond programma roet in het eten gooien zoals een desktop tracker voor nieuws oid, als een dergelijk programma de optie "keep on top" heeft kan overlay daarvoor worden gebruikt waardoor overlay niet meer bruikbaar is voor het videoprogramma dat je zelf opstart. Heeft DVgate niet zelf de optie "keep on top"?
Link naar reactie
DXdiag reports no problems. Systemrestore niet in gebruik, heb wel een Ghost image van de C: schijf die een juist werkende Dvgate bevat, maar helaas vrij oud is. Wil derhalve Dvgate graag weer aan de praat krijgen op m'n huidige Windows XP Pro installatie. DVapp geeft bewegend beeld! Kan momenteel geen aanpassingen doen aan de monitor instellingen doordat het benodigde Ati programma niet aanwezig is, heb hier eerder wel naar gekeken maar het gaf geen mogelijkheden iets aan te passen t.a.v. overlay: het programma melde dat instellingen pas mogelijk werden als er een programma draaide dat overlay gebruikt. DVgate heeft geen 'keep on top' optie. Heb DVgate al eens verwijderd en opnieuw geplaatst, ook een ge-update/latere versie geprobeerd. Helpt niet. Dank voor je reactie, rwilligen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Even met 'Revo Uninstaller' geprobeerd een vollediger verwijdering van het programma te doen dan standaard met Windows mogelijk zou zijn en Dvgate in versie 2.6 opnieuw geïnstalleerd. Maar ook deze werkt niet naar behoren; zou eventueel toch iets onder de kap van Windows (beeldafhandeling?) kunnen zijn.
Link naar reactie
Het is nogal rigoreus maar je zou directX opnieuw kunnen installen. Dat werkt natuurlijk niet zomaar want DirectX verwijderen is officieel geen optie maar het kan wel. Met google (re-instal directX oid) vind je wel wat methodes waarbij meestal ingrijpen in het register onderdeel van de procedure is. Als je er van uit gaat dat je daarna directX weer installeert kan er eigenlijk niet zo veel mis gaan maar ik zou in dit geval zeker wel eerst even systemrestore aan zetten en een herstel punt maken...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...