Ga naar inhoud

Van png naar avi/mpeg/oid


Aanbevolen berichten

Heb zitten zoeken maar niet kunnen vinden. Ik wil graag van een serie png's een filmpje maken, nee niet een animated gif maar een avi of mpeg oid. Ik ben hiervoor op zoek geweest naar een lekker simpel progje maar het enige dat ik vond was MEncoder van MPlayer (wat bij de install van MPlayer inbegrepen hoort te zijn maar kon ik dus niet vinden). Dus weet iemand een eenvoudig (liefst gratis of met een trail oid) programma dat een serie png's om kan zetten in een filmpje? Thanx.
Link naar reactie
Als je de png's een oplopende nummering geeft waarbij het aantal digits van de nummering constant is kan Virtualdub zo'n serie openen en er een avi van maken. Uitleg: als je 100 png's hebt moet je de nummering 001.png-002.png-003.png maken en niet 1.png-2.png-3.png. Je opent de eerste png in virtualdub en vdub laad vanzelf de rest. ga naar video/framerate en verander de framerate naar de waarde die je hebben wilt (bv. 15-25 of 30 Fps). Kies onder video/compression een compressie (bv divx) en save de video. als je er audio bij wilt kun je onder audio/wav audio een wav openen die er dan aan komt te hangen.
Link naar reactie
Ik wil een genummerde serie png's (180) die door Pymol (een biochemisch modelleer programma) wordt gemaakt omzetten in een filmpje... Thanks, ik ga er naar kijken. Ben er achter gekomen dat je ook (zeer) eenvoudige filmpjes kan maken met Picasa, maar de mogelijkheden zijn op zijn zachtst gezegd nogal gelimiteerd.
Link naar reactie
Dat moet goed gaan, 180 frame is niet zo veel maar met Vdub gaat dat heel eenvoudig en als je wilt is er nog veel meer aan te doen, Vdub is erg uitgebreid. Bij 180 frames en 15 Fps gaat je filmpje 180:15=12 seconden duren. Je kunt wel een nog lagere framerate kiezen maar dan is de weergave niet meer vloeiend. Overigens kun je voor een betere kwaliteit beter je modelleer programma laten uitvoeren in BMP als je er een mooi filmpje van wilt maken, de kwaliteit van de bron-afbeeldingen bepaald voor een groot gedeelte de kwaliteit van het filmpje. De omvang van het filmpje regel je door compressie te kiezen(zoals bv Divx/Xvid) en de datarate die je voor de compressie instelt, voor een filmpje van 320x240 @15 Fps is divx/xvid op 400Kilobit/sec afdoende, je filmpje wordt dan 0,6 MB groot. Houd er rekening mee dat de datarate geldt voor het aantal pixels: een filmpje van 640x480 heeft een twee maal zo grote resolutie maar 4x zo groot aantal pixels en dus zal de datarate 4x zo groot moeten zijn om dezelfde kwaliteit te krijgen als het filmpje van 320x240.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...