Ga naar inhoud

Met MediaCoder omgezet bestand speelt niet af


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn camera maakt .MOV formaat filmpjes. Die wil ik via mijn Mediaplayer (Lacie LaCinema Premier 750 Gb, gekocht in oktober 2008) opslaan en op de TV afspelen. Lacie LaCinema Premier kan het .MOV formaat niet afspelen. Geen nood - met MediaCoder 0.6.1.4026 kan ik die omzetten naar .AVI of .MPG en die speelt mijn Lacie normaal gesproken wel af. Alleen ... :evil: de geconverteerde bestanden draaien niet op mijn media player. Ze worden niet gezien, niet herkent , allen de eerste frame gaat goed of alles loopt muurvast afhankelijk van de instellingen ik bij MediaCoder gebruikt heb. Mijn computer speelt alle geconverteerde bestanden met MediaplayerClassic wel netjes af. Weet iemand wat er fout gaat ???
Link naar reactie
Hoi cfri, [u:32a59be35a]Ik zie het probleem al. Als het goed is is dit de oplossing:[/u:32a59be35a] Als je een MPEG2 bestand of AVI bestand wilt afspelen in Windows Media Player moet je codecs hebben. Download die codecs via deze site: [url]http://www.softpedia.com/progDownload/Advanced-Vista-Codec-Package-Download-55586.html[/url] (wel op de goede knop met: 'download' klikken, want je kan ook AVS Video Converter downloaden, maar die staat er alleen tussen als advertentie. Kijk dus goed of je de goede download voordat je op 'download' klikt. Dit is de regel waar je op moet klikken om die Codec Package te downloaden: Softpedia Mirror (US) - Stable [EXE]. Ik weet dat er Vista Codec Package staat, maar die is ook voor XP als je XP zou hebben. [b:32a59be35a]Installeer de software. Doe geen aangepaste installatie of zoiets. Gewoon de standaard volledige installatie.[/b:32a59be35a] [b:32a59be35a]Als je je MPEG2 bestandjes nog steeds niet goed kan afspelen, moet je iets veranderen in dat programma wat ik je net heb aangeraden om te installeren.[/b:32a59be35a] Ga dan naar de map [i:32a59be35a]VistaCodecs[/i:32a59be35a] bij [i:32a59be35a]Alle programma's[/i:32a59be35a]. Druk daarna op [i:32a59be35a]32bit Tools[/i:32a59be35a]. Nu druk je op [i:32a59be35a]Video decoder configuration[/i:32a59be35a]. Je krijgt dan 2 lijsten. Zoek in de rechter lijst MPEG2 op. Daar achter staat dan waarschijnlijk [i:32a59be35a]disabled[/i:32a59be35a]. Verander dat in [i:32a59be35a]libmpeg2[/i:32a59be35a]. Nu is je probleem als het goed is opgelost.
Link naar reactie
[quote:f35e53eb5e="Daan Help"][u:f35e53eb5e]Ik zie het probleem al.[/u:f35e53eb5e][/quote:f35e53eb5e]Euh, volgens mij toch niet. De 'Mediaplayer' waar TS het over heeft is een 'harddisk die je op TV kunt aansluiten' geen volwaardige Windows PC waar je zomaar een codec pack op kunt installeren. Ik vermoed dat je in MediaCoder een verkeerde codec hebt gekozen. .AVI of .MPG is een container formaat (de 'verpakking'), maar zegt niet direct iets over het type video (de 'inhoud') die je gebruikt. Waarschijnlijk ondersteund die MediaPlayer alleen .AVI als container format met XviD of DivX video inhoud en MP3 als geluidsspoor. In MediaCoder kun je dat soort dingen allemaal instellen. Zorg eerst even dat je alle opties kunt instellen en onder de lijst waar je je video bestanden inzet 2 panelen getoond worden. Ga via Opties>Gebruikersinterface modus naar de 'Expertmodus'. Op het tabblad Video in het linker paneel kun je dus het beste bv. de volgende settings kiezen: Mode: Two-pass (betere kwaliteit) bitrate in kbps is sterk afhankelijk van de gekozen resolutie. Voor 640x480 filmpjes kies je bv. 1500 kbps Format: XVID Container: AVI Source: Auto select Encoder: Auto select Op het XVID tabblad in het rechter paneel kies je: Profiel: Advanced Simple Profile Level 5 B-Frames: 2 (betere kwaliteit) vink tevens "Hoge kwaliteitsmodus" aan en de rest uit. Zit er ook Audio bij die filmpjes (zo ja, wat voor soort audio?)
Link naar reactie
Captain_Kansloos heeft het bij het rechte eind. Het gaat inderdaad om een harde schijf die rechtstreeks via de TV af kan spelen. Yes captain, de .MOV bestandjes bevatten ook audio. Alleen weet ik niet hoe ik er achter kom welk soort dat is, ik weet dus niet wat je bedoelt. Misschien kun je aangeven hoe ik daarachter kom? Oh .... dank voor jullie reacties!
Link naar reactie
[quote:e1806796db="cfri"]Yes captain, de .MOV bestandjes bevatten ook audio. Alleen weet ik niet hoe ik er achter kom welk soort dat is, ik weet dus niet wat je bedoelt. Misschien kun je aangeven hoe ik daarachter kom?[/quote:e1806796db]Wanneer je in de advanced view van MediaCoder zit, zoals eerder beschreven, dan hb je rechts naast het venster waarin je alle bestanden zet een "eigenschappen" venster. Van het bestand dat je in het linker venster aanklikt, komen rechts de eigenschappen te staan, waaronder de gebruikte codecs. Ik heb overigens zelf wat filmpjes van een Panasonic fotocamera omgezet, ook oorspronkelijk in .MOV formaat met 30 beelden per seconde (FPS). Naar XviD AVI met MP3 geluid omzetten lukt, maar het geluid loopt (nog) niet synchroon. Wanneer ik niet expliciet opgeef dat het naar 30 FPS gecodeerd moet worden, dan maakt MediaCoder er automatisch 25 FPS van. In dat geval loopt audio wel synchroon, maar mis ik frames, waardoor het beeld niet vloeiend loopt. Andersom op 30 FPS is het beeld wel vloeiend, maar loopt de audio niet synchroon. Ik puzzel nog even door en zal het resultaat wel weer posten. Wanneer je even aangeeft hoeveel FPS jouw filmpjes zijn en op welke resolutie, dan kan ik mijn configuratie wel dumpen zodat je de instellingen kunt overnemen. Laat maar weten.
Link naar reactie
Ik heb nog even wat zitten prutsen in MediaCoder, maar ik krijg het niet voor elkaar. OF de audio is uit sync, OF de video is op 25 FPS. Beide m.i. niet acceptabel. Ik heb even gegoogled en dit uitgeprobeerd: [url]http://mp4cam2avi.sourceforge.net/index.htm#intro[/url] Werkt prima en is ook open source en gratis. Doet eigenlijk hetzelfde als MediaCoder, maar dan voor een beperkter aantal formaten en is specifiek gericht op het omzetten van filmpjes van fotocamera's e.d. Stel voor de resolutie die je hebt wel 2500 á 3000 kbps als bitrate in, anders heb je teveel kwaliteitsverlies. Lees ook de Quick Guide en de User Manual secties op de website even door, daar staan de nodige bruikbare tips tussen. Succes!
Link naar reactie
Wellicht iets wat je een verklaring kan geven voor je probleem: mov filmpjes die door fotocameras worden geproduceerd zijn altijd met jpeg codering, de mov is dus een MJPEG video. Dat is wat anders dan mpeg-video. Het is feitelijk een stroom van jpeg fotos aan elkaar geregen tot een video. Als je bij het omzetten de codering niet expliciet naar wat anders doet zoals bv divx of xvid codering kan de nieuw geproduceerde avi dan dus nog steeds mjpeg codering bevatten en sommige mediaspelers hebben daar moeite mee. Bij het afspelen treft de mediaspeler een jpeg foto aan als eerste video-frame, de speler raakt in de war want hij staat in video-mode en opeens word hem foto materiaal toegespeelt----> crash.... Let er dus op dat je bij de hercodering van mjpeg-mov's expliciet een andere compressie kiest zoals xvid of divx al naar gelang waar je mediaspeler mee om kan gaan. In mp4cam2avi moet je dat dus ook doen: rechts in de drop downbox "videoformat" moet je dus 1 van de Xvid voorkeuzes maken.(kies in eerste instantie de optie "normal quality"- als dat werkt kun je daarna nog een keer proberen maar dan met een hogere kwaliteit---. niet iedere mediaspeler kan de hogere kwaliteiten goed weergeven) Als je deze optie laat staan op "source video-no recompression" krijg je dus een avi met daarin nog steeds exact dezelfde video als dat er in de mov zat. Overigens vraag ik me af of die mediaspeler van je wel HD-videomateriaal kan afspelen? Je fotocamera geeft immers beelden van 1280x720@30 Fps af en als je die omzet zonder reductie wordt dat dus feitelijkhd-tv materiaal. Daarbij komt dan een adertje onder het gras vandaan: veel aparatuur van dit moment kan geen hd materiaal afspelen en als het wel kan zijn er meestal beperkingen tav de gebruikte codering,maximale bitsnelheid enz enz. Zo zou ik me kunnen voorstellen dat jouw apparaat alleen hd video kan afspelen in mpeg2 codering met een bitrate tussen de 10 Mbs en 25 mbs. Ik heb geprobeert je apparaat op te zoeken maar vind er bij lacie al nix meer over. Wat op valt: er wordt overal gerept over de upscaling mogelijkheid van de output tot 1080P , dwz; het apparaat kan probleemloos worden aangesloten op een "true HD tv" met 1080P resolutie. Er staat echter nergens vermeld wat voor resolutie het apparaat daadwerkelijk kan afspelen..... Het komt mij voor als dat het apparaat gewone pal video (tot 720x576) kan upscalen maar wellicht niet in staat is om 720P en/of 1080P materiaal af te spelen....? wat ik overigens wel op de site vind zijn Firmware updates, heb je dat al gedaan? De firmware in het apparaat kan beperkingen hebben die in latere versies worden opgelost..... @ kansloos: ik heb wellicht een oplossing voor je: De audio van fotocamera filmpjes is vaak in een sterk afwijkend formaat zoals 8 of 11 Khz 8 bit mono of oid. "standaart" is datgene wat er op een cd of dvd staat: 44.1khz/16bit/stereo of 48khz/16bit/stereo Veel encoder software struikelt op dit gegeven de audio wordt verkeerd geinterpreteerd en het gaat mis. ik raad je aan om in eerste instantie de mov's om te zetten mbv Pazera's mov to avi: http://www.pazera-software.com/products/mov-to-avi-converter/ Kies als audio indeling PCM 16 bit, zet de samplingfreq. op 44100 en channels op 2-stereo. Als dat goed gaat kun je daarna evt ook een lame-mp3 variant kiezen met wel nog steeds dezelfde audio variabelen. Overigens: Pazera's is DE shit, ik zeg het niet gauw maar ik heb tot nu toe nog geen 1 echte bug in deze converters kunnen vinden (er zijn er een stuk of wat,allen expliciet voor een bepaald formaat-check de site) en de omzet kwaliteit en snelheid daarbij is werkelijk zeer goed, Hulde voor meneer pazera!
Link naar reactie
[quote:3e83f15c94="rwilligen"] De audio van fotocamera filmpjes is vaak in een sterk afwijkend formaat zoals 8 of 11 Khz 8 bit mono of oid.[/quote:3e83f15c94]Klopt idd, mijn fotocamera (budget model) doet helaas 11kHz 8bit mono. MediaCoder is een veelzijdige tool, maar wel 'permanent beta'. Soms werken zaken om onverklaarbare reden gewoon niet goed. Volgens mij is de functionalitiet van de mov-to-avi-convertor ongeveer gelijk aan de tool die ik zelf al had voorgesteld. Maar ik ga 'm zeker eens proberen. Bedankt voor de tip iig!
Link naar reactie
Op de doos waar de Lacie in heeft gezeten staat de vermelding: "HD 1080i Video Upscaling" en volgens de handleiding op CD-ROM wordt daarmee een HD videouitgang ondersteund van 1920x1080i of 1280x720p. Er staat niet in of HD-opnames worden ondersteund, dus dat zal wel niet. Verder dit: als ik een met MediaCoder naar MPEg2-MPEG2 container omgezet bestand afspeel - laat ie het eerste beeldje netjes zien en loopt dan vast. Vervolgens krijg ik stilstand beeld met ruis, soms in kleur en dan soms ineens weer een beeldje verop uit de film. Dat lijkt erop te wijzen dat hij die conversie inderdaad als een serie foto's ziet waar ie geen raad mee weet. Ik ga dus verder zoeken in de aangewezen richting en proberen of omzetten naar XviD of DivX (die beide ondersteund worden) iets oplevert. Dat wilk doen met mp4cam2avi, maar het is me nog niet gelukt mp4cam2avi te downloaden omdat ik geen download krijg, drukke website zeker! Ook zal ik de nieuwste firmware downloaden en installeren. Het kan daarom even duren maar ik meld me opnieuw met het resultaat van mijn pogingen! Ik blijf deze ook checken.
Link naar reactie
Ik heb eerst met mp4cam2avi een MOV-bestandje omgezet naar DivX en krijg de melding dat HDTV niet wordt ondersteunt door Lacie. Dus inderdaad, rwilligen, jouw analyse klopt. Ik heb dus een kleiner formaat ingesteld [size=18:40d3c633a5][color=red:40d3c633a5]EN DAT WERKT[/color:40d3c633a5][/size:40d3c633a5] :P . [color=darkblue:40d3c633a5]Het gaat nu als volgt: Installeer MP4CamtoAVI, start het op en kies de expert-mode. Kies in het menu rechts bij video configuration voor “XviD MPEG-4 User configuration”. Kies bij Audio voor bijv” Lame MP3 Normal quality” Vink aan: “use advanced options” Klik op de button “advanced options” Kies in het geopende venster: Bij Audio: vink aan: “mono output” “lowpas filter” (vermindert het bijgeluid van het kraken van je handen op de camera): En kies bij XviD options voor “Bitrate 2000”, “max. keyframe interval 30” en vink (en nu komt de aap uit de mouw!) “resize to 320x240 (for pocket devices)” Laat de rest staan. (andere instellingen kunnen ook werken maar die heb ik nog niet uitgeprobeerd): Klik OK Zet “target file name” op manualy, geef bij “target file” zelf een naam aan en start de conversie.[/color:40d3c633a5] Kopietje op de media player, TV aansluiten starten en zie daar: het wonder voltrekt zich: een redelijk goede kwaliteit BEELD met geluid! Captain Kansloos en rwilligen hebben mij op het spoor gezet - dank daarvoor – Mission accomplished - Failure was not an option -
Link naar reactie
Ik zou je dan toch wel willen adviseren om verder te gaan met Pazera's aangezien je nu met mp4camtoavi erg veel kwaliteit laat liggen en dat is niet nodig. 320x240 werkt dus kennelijk maar ik denk dat 720x360(denk er om;je video is "breedbeeld" 16:9 en geen standaart 4:3) ook zal werken en dat is bijna 4x zoveel resolutie en dat zie je echt wel. Maar helaas heeft mp4camtoavi geen vrij instelbare resolutie, Pazeras heeft dat wel en werkt net zo simpel. http://www.pazera-software.com/products/mov-to-avi-converter/
Link naar reactie
Je hebt gelijk, met mp4camtoavi zijn de beelden te mager. Daarom ben ik verder gaan experimenteren met MediaCode. Nu blijkt dat ik een prima beeldkwaliteit terug krijg, die de Lacie media-player netjes afspeelt, als ik in MediaCoder de instellingen in het linker venster aanpas. Net als bij mp4camtoavi houd ik rekening met het feit dat de beelden van HD-kwaliteit geconverteerd moeten worden naar een lagere kwaliteit. Onder de tab: “Picture” zet ik: “Resize” op 640x480 , “aspect ratio” op 4:3, “frame rate” op 20.000 Onder de tab “audio” zet ik: Encoder: “lame”, Resample en Channel op “original” Audio ID: 1 en Gain laat ik op o dB staan. Rechts van deze box: auto select en “Enable audio” aanvinken Onder de tab “Video” zet ik: Mode “Two pass”, Format “XviD” en Container: “AVI” – source en backend op “auto select” (aanvinken) In de rechter box staat bij de tab “XviD” “unrestricted” gekozen. Klik in de bovenbalk op de knop “Start” en er komt een prima avi filmpje uitrollen van ongeveer de helft van de oorspronkelijke bestandsgrootte. Voor breedbeeld-filmpjes die in 16:9 zijn opgenomen kies ik onder de tab: “Picture” de instelling 720x400 en bij aspect ratio kies ik 16:9. Resultaat DVD kwaliteit ! :lol: Pazera ga ik ook nog proberen!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...