Ga naar inhoud

keuze programma


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Even los van alle problemen met vhs video capturing Wil ik graag even advies over waar ik makkelijk mijn home video bits en pieces omkan zetten tot leuke homevideo's Bron: canon s45 (En ja ik weet dat de videokwaliteiten "ruk" zijn maar ik had toen niks anders) en een Sony dcr sr52e die mpeg files produceerd. Formatteren: Harde schijf (30 GB), MPEG2-PS Filmkwaliteit: HQ (9 Mbps)/SP (6 Mbps)/LP (3 Mbps) Huidige programma's ulead videostudio 11 de standaard sony software sony picture utility en picture motion browser. Nero 7, wmm. Ik wordt een beetje appelig van alle programma's die niet doen wat ik (denk dat ik) wil ook al ligt het vermoedelijk aan mezelf. De ulead vs 11 doet nog het meeste wat ik wil al kan die maximaal dvd 720x576 mpeg kwaliteit aan. wel makkelijk menu-tjes maken in de dvd en dan een iso maken voor testen. Nadeel maakt veel project files aan wat rommelig wordt als je soms dingen wilt verwijderen.Heeft geen dv avi mogelijkheid en dat schijnt voor de kwalilteit belangerijk te zijn. wel de gewone avi. In de basis wil ik straks gewoon makkelijk en relatief snel leuke filmpjes kunnen maken voor later en nu. Als het kan ook een mogelijkheid van foto album en video in een. dus foto's laten zien die automatisch afgewisseld worden met korte filmpjes. Muziekje er onder waar nodig. Dus advies gewenst ik zie door de bomen het bos niet meer. copykat
Link naar reactie
beste copykat, Op dit gebied zijn er ontelbaar verschillende programma's:P Wat ik gebruik is Sony Vegas is een super mooi en uitgebreid programma.. is zeker een aanrader als je al een beetje gevorderd bent.. als je wat minder ver bent is het misschien een idee om Pinnacle Studio te gebruiken.. dit is ook in het nederlands verkrijgbaar en wijst zichzelf vanzelf.. met plugins kan je ook renderen naar HD kwaliteit... Hiphopsteven
Link naar reactie
Thanks voor de info. Ik zal eerst de u.v.s. updaten, had al gekeken op de ulead.com site maar zag alleen engels talig. Gevonden en gedaan, dv avi nog niet als optie Ik heb via de forums begrepen dat pinnacle (soms) onstabiel is en crasht. Dat sony vegas zal ik eens bekijken op hoe dat er uit ziet. Net gedaan en op oa de computer totaal site is het voor de niet ervaren thuis gebruiker met "simpele" homevideo ambities iets te ingewikkeld is maar dat het voor de gevorderde een uitstekend programma is Dus ulead vs of pinnacle studio is voor mij beter van toepassing als beginner. Waar ik tegen aan liep bij ulead was als je ergens precies wil "knippen" je niet frame voor frame kan kijken, het is een beetje gokken waar je het op pauze zet. en dan op het schaartje klikt. Mis ik iets of kan je inderdaad niet verfijnder knippen? Ook opgelost, als je de tijd lijn inzoomt [Plusje] (krijg je automatisch ook een verfijnde knipmogelijkheid. eigenlijk simpel :oops: copycat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...