Ga naar inhoud

probleem met vastleggen video


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een probleem: als ik een video van mijn camcorder (sony dcr hc23 camcorder) op de computer wil vastleggen, wordt de verbinding na 8 - 16 minuten verbroken. Ik gebruik een Ilink kabel en heb de drivers en software allemaal nagelopen. Mijn camcorder maakt dus wel gewoon contact met de computer en het vastleggen gaat in het begin ook goed. Maar hij verbreekt altijd de verbinding na 8 - 16 minuten. Dit probleem heb ik overigens niet op een computer van een vriend, dus het ligt aan mijn computer in combinatie met de camcorder. Weet iemand waar dit aan kan liggen? :? groetjes, victor
Link naar reactie
Ruwe video is niet erg gecomprimeerd en vrij groot. Misschien is de schijf waarop je de video zet in fat32 in plaats van NTFS, deze fat32 indeling kan maar 4 gig aan. Een uur video is 11 gig dus die 18 minuten zou dan een bestand van 4 gig opleveren. Ik doe maar een gok maar zou je kunnen kijken welk type format je schijf is?
Link naar reactie
Vaak gaan vergelijkingen met een andere computer niet op. Veel hangt af van de snelheid van de computer, maar nog belangrijker is de fragmentatiegraad van je harde schijf. Gebruiken jullie bijvoorbeeld hetzelfde montage/capture programma? Door een te grote defragmentatie van je harde schijf kunnen tijdens het vastleggen van de video dropped frames optreden. Achtergrondprogramma's zoals virusscanners kunnen ook roet in het eten goeien. Om maar te zwijgen van het doen van spelletjes of internet activiteiten tijdens het inladen van beeldmateriaal. Ik zeg dit met name ondat het montageprogramma wat ik gebruik (Vegas) de mogelijkheid heeft om "stop capture on dropped frames" uit zetten. Al met moviemaker geprobeerd te capturen?
Link naar reactie
Ik heb al vier programma's,waaronder moviemaker, geprobeerd en bij ieder programma treed hetzelfde probleem op: de verbinding wordt verbroken. :? En wat de vergelijking met de andere computer betreft, op beide computers heb ik het met hetzelfde programma geprobeerd. Voor de rest heb ik altijd virusscanner uit en doe ik niets anders tijdens het vastleggen.
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...