Ga naar inhoud

VHS banden overzetten naar DVD


anoniem

Aanbevolen berichten

Dag, Ik heb VHS videobanden die ik via de PC wil overzetten op DVD. Wat (hardware, software) heb ik daarvoor nodig ? Ik heb een oude nog werkende videorecorder met scart en antenne-aansluiting maar geen kaarten. Wil een goed resultaat en welke kaart (video of capture) kaart heb ik nodig en god weet wat nog meer ? Alvast dank.
Link naar reactie
Je hebt hardware nodig om de analoge video en audio te capturen, software die hiermee samenwerkt (komt veelal met de hardware mee) en software om een dvd-video in elkaar te draaien (dvd authoring software). De meest eenvoudige hardware is waarschijnlijk een kastje aansluitbaar op een usb aansluiting ('Dazzle' heet een uitvoering meen ik), of je gebruikt een tv-kaartje (hebben meestal naast de tv mogelijkheid aansluitingen voor analoog video en audio in), of je koopt een (tweedehands) capture-kaart (b.v. de Pinnacle DV500) dat biedt mogelijk wat meer kwaliteit (mogelijk gevrijwaard van veelvoorkomende audio-sync problemen). Een verloopstuk, aansluitbaar op de scart-bus van je vcr, naar tulp-busjes is waarschijnlijk ook nodig, daar dit type aansluiting veel gebruikt wordt bij capture apparatuur i.t.t. scart. Let erop dat je een verloopstuk koopt dat de uitgangssignalen oppikt uit de scart-bus.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...