Ga naar inhoud

Geluidsprobleem bij verwerking van opgenomen video


Aanbevolen berichten

Ik ben bezig een vakantievideo te maken met Pinnacle Studio 11. De vakantievideo heb ik ingeladen (op videoinhoud) en de scenes zijn te zien. Wanneer ik op een scene ga staan en op play druk zijn er geen problemen. De problemen komen wanneer ik de scenes sleep op het storybord. Natuurlijk wordt er in de scenes geknipt. Wanneer ik dan het storybord afspeel klinkt het geluid eerder dan het beeld. Ook is regelmatig aan het eind van elke scene al het begin van de volgende scene te zien. Wie kan mij hiermee helpen?!
Link naar reactie
De scenes kun je op maat slepen in Pinnacle. De begin frames van een scene en de eindes kun je dan zo inkorten dat er geen overlap meer is. Qua synchronisatie van beeld en geluid is dat een lastig probleem. Hier heb ik meer vragen dan antwoorden: De ruwe video, is die digitaal op analoog opgenomen naar je pc? Dus via vhs input of via een firewire kabel? Als je de ruwe video afspeelt, is het geluid dan sync met de gehele film? Ik heb met de oudere versies gewerkt en als ik de video in kleinere stukken binnenhaalde bleef geluid wel redelijk in de pas met de beelden.
Link naar reactie
Dank je wel voor je antwoord. Ik film met kleine video 8 bandjes en ik haal de video binnen via een fire wire kabel. Wanneer ik niets bewerk aan de film klopt het beeld en geluid wel (de ruwe versie). Ik heb het idee dat wanneer ik de video ga bewerken het geluid niet meer klopt. Ik gebruik Studio 11 met Vista. Eerder heb ik ook een film gemaakt met versie 11, maar dan alleen onder XP. De film had ik met dezelfde camera gefilmd. Bij het maken/bewerken van de film heb ik deze problemen niet gehad.
Link naar reactie
Pinnacle Studio = Bagger Vista = Bagger Dat je problemen hebt is dan niet verwonderlijk, een advies, weg met die troep. Ga voor XP Pro sp2 of sp3, met de goede tips van http://www.videoguys.com/ http://www.videoguys.com/WinXP.html Stabiele Videobewerking kan met http://www.videoguys.com/prof.htm Dichter bij huis kan je terecht bij http://webwinkel.beeldbouwers.nl/ Verder vraag ik met toch wat velen bezielt om met Vista & Pinnacle aan videobewerking te beginnen, het immers puur weggegooid geld & tijd, ik kan het me eigenlijk niet voorstellen dat een PC winkel deze combinatie aan hun klanten wilt aanraden. Vista zal zeer vlug vervangen worden door windows seven, velen hebben daar al hun hoop op gesteld, het is MS eraan gelegen om dit keer een degelijk OS op te markt te zetten, maar voor Video Editing is het zeker nog afwachten wat het in zijn mars zal hebben. Keep in mind dat Video editing met goedkope spullen al vlug een bron van ergernis wordt.
Link naar reactie
Euhh het gaat om een vakantie filmpje niet om semipro editing. De videobouwers PC systemen beginnen pas bij 2000€. :cry: Maar kleine video 8 bandjes? bedoel je soms mini dv? [quote:a9b3ce704e="Pceetje"]Pinnacle Studio = Bagger Vista = Bagger Dat je problemen hebt is dan niet verwonderlijk, een advies, weg met die troep. Verder vraag ik met toch wat velen bezielt om met Vista & Pinnacle aan videobewerking te beginnen, het immers puur weggegooid geld & tijd, ik kan het me eigenlijk niet voorstellen dat een PC winkel deze combinatie aan hun klanten wilt aanraden. Vista zal zeer vlug vervangen worden door windows seven, velen hebben daar al hun hoop op gesteld, het is MS eraan gelegen om dit keer een degelijk OS op te markt te zetten, maar voor Video Editing is het zeker nog afwachten wat het in zijn mars zal hebben. Keep in mind dat Video editing met goedkope spullen al vlug een bron van ergernis wordt.[/quote:a9b3ce704e]
Link naar reactie
[quote:d2c8fe228d="jgbteg"]Euhh het gaat om een vakantie filmpje niet om semipro editing. De videobouwers PC systemen beginnen pas bij 2000€. :cry: [/quote:d2c8fe228d] Ze hebben ook hobby-systemen (merk boxxed) voor minder dan 700 euro. Je hebt misschien alleen bij de pro systemen gekeken (hp Workstations). En zo te lezen zijn ze daar (ook) geen fan van Vista. :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...