Ga naar inhoud

i-Link naar Hdd recorder werkt niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Goedemiddag mensen, Ik heb de volgende twee apparaten: Videocamera: JVC GR-DX 97 US (Ntsc) Harddiskrecorder: Toshiba RD-XS64 (Pal) Op mijn Digitale videocamera zit een i-link aansluiting. Volgens mijn weten heeft deze camera een Dv-In en DV-Out. Deze videocamera heb ik in de Vs gekocht en werkt dus met Ntsc. De Hdd heeft aan de voorzijde een Firewire aansluiting. Nu heb ik me laten vertellen dat Firewire en i/link hetzelfde zijn. I/link is de naam voor Firewire van JVC! Als ik de de videocamera aansluit op de harddiskrecorder wordt de camera wel herkent maar vervolgens krijg ik de volgende melding: No Input signal. Wat is er aan de hand
Link naar reactie
Het is niet duidelijk wat je nu probeert te doen? Copy van hd recorder naar de cam toe of andersom? Handig om te weten: hd recorders kunnen doorgaans alleen een dv signaal ontvangen, je kunt er dus een opname mee maken afkomstig van de camcorder, een opname op de camcorder maken van de hd recorder zit er meestal niet in. Reden: DRM , op een hd recorder staat doorgaans materiaal waarop copyright rust( tv opnames /films) en firewire/ilink/ieee1394 kent geen beveiligingsmechanisme om data te versleutelen oid. De data van je hd recorder zou dan dus onversleuteld over de firewire bus lopen naar ieder ander willekeurig kopier apparaat en dat kunnen ze dus in hollywood niet toestaan, dus is die optie er doorgaans ook niet.
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie. Ik wil graag mijn DV bandje direct branden op een dvd. Leek mij meest simpel met de Hdd recorder. Ben nu aan het pielen op de pc. Als ik bandje overbreng naar de Hd dan krijg ik een Avi bestand van ongeveer 13 Gb! Hoe krijg ik dit weer mooi op een Dvd? Groetjes, Karel ps, Zijn er meerdere versies van Firewire kabels? Ik bedoel een versie waarmee je alleen bestanden kunt uitwisselen zonder dat er opgemomen kan worden? Een kant op communiceren ofzo?
Link naar reactie
Van camcorder naar hd/dvd recorder zou wel gewoon moeten gaan, staat dre camcorder wel in de juiste menu stand? , meestal moet ie in afspelen staan maar dat zou ook nog wel eens anders kunnen zijn, check de manuals. Van camcorder naar pc gaat idd ook en levert een dv-avi van 13 GB/uur video die daarna tot een dvd gemasterd zal moeten worden, de compressie wordt dan omgezet van dv naar mpeg2 en slinkt het bestand totdat het op een dvd past. Alles-in-1 programmas als studio of Magix kunnen dat in 1 stap andere programmas doen dat in twee stappen; het omzetten naar een dvd-mpeg2 en daarna authoren en branden. Als je Vista hebt kan het ook met moviemaker, winxp's moviemaker kan het niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...