Ga naar inhoud

Beeldkwaliteit opkrikken


anoniem

Aanbevolen berichten

Filmpje binnengekregen op de PC..., mààrrrrr... met name de beeldkwaliteit... laat nogal te wensen over.... Hoe breng ik daar verbeteringen in aan ? Met Professionele Remastering Software zou het misschien lukken, maar dat kost héél veel tijd- en niet te vergeten: héél veel: géld ! Zijn er andere oplossingen die wat verberingen in beeldkwaliteit aan kunnen brengen ? Bij voorbaat dank voor uw antwoord, Griffioen
Link naar reactie
Sorry, ik wilde refereren aan een ander topic maar kan het niet meer vinden. Anyway: Virtualdub kan alles wat je wilt en erg goed maar Virtualdub is tricky om te leren aangezien het een wat aparte manier van werken kent, je zult echt , op zijn minst, de helpfile zeer goed moeten bestuderen. Virtualdub kan gebruik maken van externe filters en daarmee zijn de restauratie mogelijkheden schier onbeperkt. De meeste filters zijn gratis en te vinden via virtualdub.com via de aangeboden link naar Donald Grafts website. Om illusies te voorkomen; houd er rekening mee dat er geen "magische truuk" is waarmee slechte/oude/rotte video weer 100% fantastisch gemaakt kan worden, de winst is alleen met veel liefde,geduld en werk te behalen en bedraagd objectief gezien over het algemeen niet meer dan procenten alhoewel dat subjectief hoger uit kan vallen doordat je ogen zich makkelijk laten bedotten.
Link naar reactie
Allereerst: hartelijk dank voor uw reactie ! Het bestand moest ik eerst converteren naar iets wat Virtual Dub kon lezen (Is dat niet vreemd, want Virtual Dub zou toch bijna alles moeten kunnen lezen ?). Nuja, ik had daarna dus idd. al door dat het op z'n minst enige werk en tijd zal kosten om ermee aan de slag te gaan... en resultaten te behalen. 't Is dus helaas idd. niet zo dat bijvoorbeeld 1 druk op een button in Virtual Dub volstaat. Ik zal nog even naar die filters kijken waar je het over had. Nogmaals, bedankt voor uw reactie, Griffioen
Link naar reactie
Had ik wellicht moeten vermelden; Virtualdub is , in principe, een AVI editter, de uitvoer van het programma is iig wel altijd avi. Als je terug naar de bron wilt, dat is ongecomprimeerde RGB, beland je op het pc platform vanzelf op het avi formaat. Virtualdub opent wel nog een paar andere formaten en het totaal komt dan op: AVI, WMV en MPEG1 Aangezien Virtualdub open source is zijn er echter een aantal varianten op gekomen welke er voor zorgen dat virtualdub ook andere formaten kan openen, de meest belangrijkste is de mpeg2/AC3 toevoeging van FCC-Handler, mpeg2+ac3 is dvd video. Je vind hem hier; http://fcchandler.home.comcast.net/~fcchandler/ Je hebt alleen de bovenste twee nodig, als je problemen ondervind met de gewone Vdub bij het openen van WMV video kun je FCC's wmv plugin proberen. Op die manier zijn de meest voorkomende formaten te openen met Vdub, er blijft dan MOV(quicktime) en RealVideo over maar mov is sowieso een buitenbeentje en RealVideo wordt nagenoeg niet meer gebruikt. Het grootste voordeel van vdub blijft toch de modulaire opbouw van het programma en de mogelijkheid om de video of de audio (of zelfs alletwee)in een bewerkingsgang ongemoeit te laten, zo voorkom je verlies. Je kunt dus met vdub bv geheel verliesvrij knippen in de video om rotte stukken eruit te halen zonder dat de inhoud wordt ge-her-comprimeerd, iedere compressieslag geeft verlies en dient te worden voorkomen. Vertel eens wat over je bron; wat voor formaat is het? en wat stelt het voor?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...