Ga naar inhoud

YouTube filmpjes branden op dvd


Aanbevolen berichten

Ik heb meer dan 70 filmpjes die ik graag via de dvdspeler wil bekijken. Het zijn allemaal podcasts van youtube maar in totaal duren ze zo lang dat ik het niet vol kan houden om de hele tijd op een stoel te zitten bij de pc vanwege m`n zwangerschap. En, gewoon omdat ik ze waarschijnlijk wel vaker als 1 keer zou bekijken en er al zolang mee bezig ben dat ik ze graag op via de dvd speler zou wil bekijken, het maakt op zich niet zoveel uit of het echt op dvd of een ander schijfje (ofzo) zolang ik het maar kan bekijken via de dvd-speler.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Probleem is dat bij 'streaming video' de binnenstromende film meteen wordt afgespeeld maar niet als bestand wordt opgeslagen. Met een speciaal programma kan dit nu wel redelijk goed, namelijk met Orbit, te downloaden van http://www.orbitdownloader.com. Met de cursor op de afspelende film zie je een knop "Get It" en als je daarop klikt komt er een kijkraampje Grab++ bij om het bestand te kiezen: met extensie .asf als je gemiste TV-programma's wil downloaden, of .flv van YouTube. Computer Easy van juni 2008 wijdt hier een nuttig artikel aan! Een .flv-video kan je bekijken met VLC Media Player van http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html. Zo'n gedownload bestand is onbruikbaar voor DVD. Dus moet daarna worden omgezet naar bestandstype MPEG2 met een speciaal programma, bijvoorbeeld Any Video Converter Free Version. Ophalen van http://www.any-video-converter.com. Kijk uit op de Free Version te klikken. Dat zet om naar: DVD NTSC, DVD PAL, MPEG-I, MPEG-II, MPEG-4 en Flash FLV. Zet de gedownloade file om naar DVD PAL (rechts te kiezen, en bepaal via File naar welke folder de conversie moet). Daarna kan een brandprogramma dit weer in de juiste stukjes hakken om het op een DVD te zetten die op gewone afspelers wordt herkend. Het is zo redelijk goed mogelijk internetfilmpjes op DVD te krijgen, maar natuurlijk krijgen we zo niet wat wel heet "DVD-kwaliteit", omdat het materiaal immers eerst is uitgewrongen voor internet waar nog altijd beperkingen zijn aan snelheid en opslag (internet staat eigenlijk nog in de kinderschoenen). Dus als je het dan terugvertaalt naar DVD dan wordt de kwaliteit natuurlijk niet weer subliem, maar het is leuk dat het nu zo al kan, en er is om allerlei redenen vraag naar. Helaas heb ik gemerkt dat er een vervelend krakerig soort storing in het geluid opduikt bij sommige video's die niet in de internetversie zelf zit, en die soms ontstaat bij het omzetten naar MPEG2 (maar niet naar MPEG1) en in andere gevallen niet bestaat in de MPEG2-file, maar wel nadat die op een DVD is gebrand. Hiervoor zoek ik natuurlijk de oplossing!
Link naar reactie
Aansluitend op mijn vorige bericht twee dingen: Helaas is achter de volgende URL een punt vastgeplakt waardoor hij niet werkt maar zo is hij goed: http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html Wat betreft het kraakgeluid dat ontstond bij conversie of branden van MPEG2 naar DVD van sommige internetfilmpjes heb ik nog dit. Het onderdeel VisionExpress van Nero (6) kan zelf ook een gedownload .flp of .asf bestand converteren (ontdek ik nu), wat automatisch gebeurt als je hiermee deze bestanden selecteerd om een video-DVD te branden (zodat dit niet vooraf hoeft met een apart programma). Bij een uitzending van OHM gedownload van ohmnet.nl als .asf-file kwam het hiermee kraakloos op de DVD. Eerst converteren met Any Video Converter naar MPEG2 (op zich kraakloos) en dat branden met Nero op DVD gaf wel kraakstoring in het eindresultaat.
Link naar reactie
flv direct op dvd branden is geen goed idee: flash is niet bedoelt als omzetbaar formaat-het is een uitvoer formaat. Omzetten gaat dan ook geregeld mis en als je dat pas merkt als de dvd klaar is heb je een avond+50 cent verprutst. beter dus eerst omzetten naar avi in een audio en video indeling waar ieder ander programma mee om kan gaan en in een goede hoge kwaliteit zodat je zo min mogelijk verliest. Ik heb goed ervaring met Pazera Free FLV to AVI Converter [url=http://www.pazera-software.com/products/flv-to-avi-converter/]klik[/url] Als je het programma 1 keer hebt ingesteld blijven de instellingen behouden en hoef je daarna alleen nog maar flv's toe te voegen en op "convert" te klikken. Ik gebruik Divx3.11 Lowmotion met 3000 KB/s bitrate, FPS op "auto" Voor de audio: MP3 LAME , bitrate 320 KB/s, sampling freq 48000, channels 2-stereo. Voor de FPS (beeldsnelheid) kun je ook 25 opgeven voor een pal dvd of 29.97 voor een ntsc dvd maar soms leid dat tot schokkende beelden,als dat het geval is kun je ook overwegen de framrate conversie te laten doen door je dvd programma wellicht heeft die er geen probleem mee. Als je ook nog de optie "output dir = input dir aanzet is daarna het omzetten een fluitje van een cent en krijg je hoogwaardig omgezette bestanden die je verder nog kunt bewerken. Als je verder niets meer hoeft te doen aan de video kun je ook rechtstreeks omzetten naar pal-dvd-mpeg2, het programma maakt dan zelf alle correcte instellingen en levert, verbazingwekkend genoeg (het is een gratis progje) heel behoorlijke kwaliteit en is behoorlijk snel. De Ook handig: het progje heeft een batch functie; dus eerst alle flv's toevoegen en dan pas op convert klikken.
Link naar reactie
Bedankt voor de uitgebreide instructies hiervoor. Ik heb Pazera nu als omzetter van .flv naar DVD PAL MPEG2 toegepast op de zelfde YouTube-files, die via Any Video Converter een storend gekraak in het geluid kregen. Via Pazera is dit niet het geval, ook niet na branden op DVD. Dit doe ik overigens met Nero 6. Het viel me op als er meer nummers op staan dan er op 1 menupagina passen, dat Nero dan een soort knop op de pagina plaatst die je met een computermuis aan kan klikken, zodat je naar de volgende menupagina gaat. Op een DVD-afspeler echter is het maar raden hoe je op de volgende menu-pagina komt. Het eerstvolgende nummer op de volgende menupagina intoetsen en dan op OK/Play drukken bijvoorbeeld. Tot een andere keer, Wim Heins
Link naar reactie
Met DVD's gebrand op een losse DVD-recorder krijg ik menu's die vanzelf naar de volgende menupaginagaan als je doorklikt met pijltje omlaag. Met DVD's gebrand via Nero-6 wordt er rechtsonder een pijl-achtig symbool geplaatst, indien er meer dan 1 menupagina is. Op de computer kun je dit symbool aanklikken met de muis. Maar op een DVD-afspeler kan je dit soms selecteren met de pijltjestoetsen, soms niet. Als ik het selecteer en op OK druk ga ik naar de volgende menupagina. Daar is net zo'n symbool (om terug te gaan). Als ik daar met de pijltoetsen vanaf ga kan ik menu-titels selecteren. Maar ik kan niet terugkomen op dat symbool om weer naar de vorige menupagina terug te gaan. Op alle drie de players die ik heb geprobeerd kan ik wel het (uitsluitend direct aansluitende) volgnummer intoetsen van de titel op de volgende of vorige menupagina en dan met succes op OK drukken, soms zonder dat dit ingetoetste nummer op het scherm of de display verschijnt. Samengevat vind ik het maar vreemd dat Nero menu's produceert die op losse afspelers zo gebruikersonvriendelijk werken (bij meer dan 1 menupagina) en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik de enige ben die hier tegenaan loopt...
Link naar reactie
Kortom: Nero is ruk. Daar was ik ook al achter gekomen. Het was ooit een prachtig en stabiel brandprogramma maar helaas zijn ook zij mee gegaan in de "groter-meer-beter" race en is het programma nu groot genoeg om eigenlijk een compleet besturingssysteem te bevatten. Dat noemen ze bloatware, allerlij functies toevoegen in de race om de concurentie en daarmee het originele programma onnodig groot maken. Ik zou eens kijken naar de software van TMPGenc van Pegasys. TMPGenc 2.5 encoder icm DVD-author bied alles wat je nodig hebt en niets meer , geen flauwekul en onnodige rotzooi en het werkt. Je moet dan wel 2 stappen maken, nl eerst encoden naar dvd-mpeg2 en daarna de mpeg2 bestanden authoren maar ik heb daar zelf nooit zo'n moeite mee gehad aangezien het een veiligere methode is. Als er dan wat misgaat met het encoden merk je dat na het encoden en niet als er een mislukte dvd uit je brander rolt.
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
Ik tracht met de informatie van het tijdschrift tips en trucks van november 2008 bepaalde youtube filmpjes die mij interesseren te downloaden naar mijn PC om ze achteraf op DVD te branden. Ik gebruik het programma wmrecorder dat men beschrijft in het artikel in het tijdschrift. In dit artikel zegt men dat de filmpjes in asf formaat weggeschreven worden op mijn PC als men in ADA mode de bewerking uitvoert. Maar bij mij blijken de filmpjes weggeschreven te worden in flv (flash) formaat. Weet iemand welke instelling men in de wmrecorder moet veranderen om asf formaten te bekomen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...