Ga naar inhoud

Probleem met WinTV-PVR 350


Aanbevolen berichten

Sinds een week ben ik in bezit van WinTV-PVR 350. Daar ik vrij weinig tot geen ervaring heb met tv-kaarten heb ik deze kaart geinstalleerd. Ik stuitte toen al op de eerste problemen. Omdat ik werk met Windows Vista heb je al direct 1 probleem. DEP vond het nodig om het programma te blokken. Nou prima, dat is dan verder goed geregeld en het programma kon gestart worden. Probleem 2 was dat ik geen beeld kon krijgen. Ik heb dus een nieuwe driver van mijn videokaart geinstalleerd. Toen ontving ik wel beeld. Maar het programma WinTV deed nog steeds raar en kreeg zo nu en dan een foutmelding over Dshow stream error. Ik heb ook nog maar eens de nieuwe drivers van hauppauge site afgehaald en geinstalleerd. Het programma deed het en ook zowaar kon ik ineens zender ontvangen. Ware het niet dat sommige zenders er echt verrot uit zagen. Via de site van onze kabel heb ik alle freq nummers opgezocht en deze in WinTV2000 ingesteld. Maar het gekke is dat bij het instellen van dit, de computer ineens erg sloom wordt en zo nu en dan gewoon vast loopt. Ik heb Nederland 2 nog in kunnen stellen, maar steeds als ik zap naar deze zender hangt mijn pc weer. Ofwel, ik kan gewoon niet naar deze zender zappen. Nog een ander probleem is dat af en toe het beeld gewoon niet te zien is. Voordat ik WinTV2000 inschakel past Windows Vista de kleurenmodus aan, maar soms, wanneer ik het programma dus open, doet Vista dat niet en krijg ik dus ook geen beeld. Inmiddels heb ik nu al enkele dagen dit aangekeken en word ik er niet veel wijzer op. Misschien heeft een van jullie een idee waar het aan ligt en wat ik kan doen hieraan zodat ik gewoon fatsoenlijk tv kan kijken op ed computer?
Link naar reactie
Dankje Werkt inderdaad al iets beter, maar nog steeds bij het zappen gaat de computer soms vasthangen. Dit gebeurd vrijwel iedere keer nadat ik een beetje heb gezapt. Als ik het hangen voor ben en WinTV sluit, het opnieuw opstart heb ik ineens ook geen beeld meer. Pas bij opnieuw opstarten krijg ik weer beeld, maar ja.. dan gaat ie ook weer hangen. Nou is me verteld via een ander forum dat ik ook op een service pack van de windows update moet wachten. Kan dit de oorzaak zijn?
Link naar reactie
[quote:4fcee61d5e="Pceetje"]De PVR 350 heeft wel een uniek IRQ adres nodig, [/quote:4fcee61d5e] Ik dacht vroeger ook dat een PCI tv-kaart een eigen IRQ adres nodig had. Alleen is het de vraag of dat nog wel mogelijk is in een recent moederbord. De huidige moederborden hebben namelijk nogal weinig PCI sloten. Mijn P5B moederbord heeft er nog maar 3 PCI sloten. Waarvan 1 onbruikbaar omdat deze te dicht bij de PCIe videokaart zit. De andere 2 PCI sloten hebben allebei een gedeelde IRQ. In dat moederbord heb ikzelf een oude PCI Hauppauge tvkaart, die wel werkt onder Vista 32 bit versie. Via applicatie [url=http://www.chris-tv.com/download.html]ChrisTV Lite[/url] heb ik wel beeld, maar geen geluid. Onder Ubuntu Linux 7.10 heb ik beeld en geluid via applicatie TVTime.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...