Ga naar inhoud

vhs video banden overzetten naar dvd via pc


Aanbevolen berichten

Graag zou ik willen weten hoe ik vhs banden kan overzetten via de pc naar dvd. Ik heb het geprobeert met Typhoon dvd maker, maar dat is geen succes, ik krijg rafelige beelden en erg donker. De aansluiting liep via de geluidskaart en via usb. Gaat het met een tv kaart beter en wat is een goed programma als het met Typhoon DVD maker niet gaat, Ik hoor veel over Pinnacle, kan het daarmee, en wat moet ik daar voor hebben? Alvast bedankt voor de hulp Louis
Link naar reactie
[quote:7ee0b8f389="boodhaa"]ik gebruik een Leadtek PVR2000 tvkaart en maak de aansluiting met de antennekabel, werkt perfect op vista ultimate.[/quote:7ee0b8f389] Dan zou het toch moeten lukken, ik ben nu zover dat het rafelige beeld verholpen is, doe het nu ook via de coax kabel. Maar het beeld blijft erg donker
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Ook ik wil graag mijn VHS op DVD branden. Heb er veel over gelezen maar echt snappen doe ik het dus nog niet ... Het lukt me niet om de juiste kabels/programma's te vinden al heb ik al zowat het hele internet doorgesurft... Het leest allemaal zo simpel : scartkabels en videorecorder met pc verbinden maar de werkelijkheid is anders ? Wie o wie kan mij aub uitleg geven zodat ik het ook snap ???
Link naar reactie
Hallo Sjeel, voor mij was het ook abracadabra, totdat ik het Pinnacle Dazzle apparaatje had gekocht. Eigenlijk, makkelijker kan het haast niet. Kijk op de site van Pinnacle, het wordt heel goed en simpel uit gelegd. Als je ding hebt aangeschaft zit er op de dvd die er bij zit zo'n goeie uitleg. Het enige is dat als je de hele software die er bij zit op dvd wil gaan gebruiken, dan moet je de handleiding uitprinten en dat zijn flink wat pagina's, maar goed geordend, je kan alles opzoeken. Inmiddels heb ik er geen problemen meer mee. Goed lezen en rustig blijven, neem voor de eerste keren dvd-rw's, als het dan mis gaat kun je er tenminste nog overheen kopieren. Succes
Link naar reactie
Als tip voor diegene die VHS op DVD willen zetten: Houd er rekening mee dat er heel veel tijd in gaat zitten. Je bent al snel 2,5 a 3 uur kwijt per film zoniet nog wat langer. Ik had ook ooit dit plan, maar kwam al snel tot de conclusie dat het een goedkopere en efficientere oplossing was om langzaam aan mijn banden te vervangen voor DVD's. Uiteraard is het voor een korte vakantie film goed te doen. Maar ook mijn vakantie film van amerika van ca 24 uur, laat ik professioneel overzetten. Ik weet uiteraard niet wat en hoeveel julie willen overzetten? maar ik denk ik meld het even voordat je een boel geld aan hardware, snoeren en software gaat uitgeven. Daarnaast is een flinke processor ook geen overbodige luxe voor film bewerking. Alles lager dan een duo core gaat nog meer tijd en energie kosten.
Link naar reactie
als je de originele versie van Films op CD & DVD 7.0 hebt dan kan je bij MAGIX een exemplaar opvragen. Mb.t. het copieren van VHS banden naar cd / dvd komt MAGIX eind mei met een alles in 1 oplossing voor 59.99EU (RED uw VIDEO;s). meld je aan op de MAGIX website en je ontvangt automatich een product update hierover.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...