Ga naar inhoud

Hi 8 videobeelden naar pc lukt niet


Aanbevolen berichten

Mijn Sony Hi8 Camcorder heb ik aangesloten op de pc met S video kabel. Het transporteren gaat niet. Grafischekaart is Nvidia FX5500. De camera heeft daarnaast nog alleen de 3 kleuren stekker. USB 2.0 met aan het andere einde of een S video of 3 kleuren stekkers heb ik niet kunnen vinden/kopen. Draai met Pinnacle 11 en met Vista Videomaker. Beiden vragen on een Firewire verbinding. Een Firewire kabel met stekkertjes kent men ook niet. Hi8 camera afstellen dat de software het ziet gaat ook niet. Met mijn Digitale camcorder is er een verbinding mogelijk met een Firewire aansluiting en alles gaat puik. Opnamen transporteren van die Hi8 naar de digitale gaat ook al niet. Wie helpt mij die oude films redden ? Dank.
Link naar reactie
[quote:64feb496ca="Bonanza"]Mijn Sony Hi8 Camcorder heb ik aangesloten op de pc met S video kabel. Het transporteren gaat niet. Grafischekaart is Nvidia FX5500. De camera heeft daarnaast nog alleen de 3 kleuren stekker. USB 2.0 met aan het andere einde of een S video of 3 kleuren stekkers heb ik niet kunnen vinden/kopen. Draai met Pinnacle 11 en met Vista Videomaker. Beiden vragen on een Firewire verbinding. Een Firewire kabel met stekkertjes kent men ook niet. Hi8 camera afstellen dat de software het ziet gaat ook niet. Met mijn Digitale camcorder is er een verbinding mogelijk met een Firewire aansluiting en alles gaat puik. Opnamen transporteren van die Hi8 naar de digitale gaat ook al niet. Wie helpt mij die oude films redden ? Dank.[/quote:64feb496ca] de makkelijkste manier voor u is met een tv-kaart en dan via de antenne kabel verbinden en opslaan , daarna brandenop dvd.de camera ondersteunt geen firewire en pinnacle11 weer geen usb verbinding.
Link naar reactie
Hallo Voorhouter, Ik heb een TV kaart gevonden en zie de volgende stekkers: TV/FM/Video geel/S-Video/audio in en uit/Remote. Het is een Philips en past in een pci slot. Dat van die TV kabel snap ik niet. Ik moet van de video camera naar de TV kaart komen en dat gaat toch niet via een coax kabel. Graag verduidelijking. Dank. :cry:
Link naar reactie
Zoals boodhaa meldt, is een tv-kaart een goede mogelijkheid om je pc te voorzien van een (analoge) s-video en/of composiet-video en antenne-ingang. Dan kun je met mogelijk allerlei software de analoge video van de camera capturen (digitaliseren naar een bestand). Maar een eenvoudiger mogelijkheid is waarschijnlijk een apparaatje dat je aan de ene kant aansluit op de camera's uitgangen en aan de andere kant op een usb-aansluiting van de pc. Verschillende merken hebben iets dergelijks (Pinnacle, Belkin etc.), geschikte capture software wordt waarschijnlijk meegeleverd. Je kunt het ook een stapje luxer aanpakken met een uitgebreide capture-kaart, die veelal met gelikte bijgeleverde programmatuur allerlei grappen in hardware kan uitvoeren, kijk eens op www.twintek.nl b.v. voor wat apparatuur.
Link naar reactie
Jaap, Dank voor verdere verduidelijking.Die TV kaart die ik heb is een AverMedia met Philips kastje op de printplaat.Daarnaast heb ik on line gevonden, dat bewuste kastje dat je noemt. Dat is toevallig ook van het merk AVermedia en heet Plextor ConvertX. De derde mogelijkheid die ik ontving is het aansluiten van de camera op de TV en via de DVD recorder via een DVD naar de pc gaan. Ik heb dus nu werk en heb je nog een opmerking, laat het a.u.b. weten. Hartelijk dank zover.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...