Ga naar inhoud

Vragen over maken van filmpje.


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik speel het spel World of Warcraft en ik was van plan een filmpje ervan te gaan maken. Ik heb hierover enkele vragen. - Hoe krijg ik de beste kwaliteit? Welke beeld resolutie en hoeveel fps? (Andere tips ook welkom) - Welk programma moet ik gebruiken? Heb op het moment fraps maar is er iets beters? (Ben bereid te betalen voor het programma) - Met welk programma kan ik het beste werken om de kwaliteit zo goed mogelijk te houden? (Heb op het moment gewoon windows movie maker, maar de kwaliteit ervan is bar slecht. Ben opnieuw bereid te betalen) Alvast bedankt.
Link naar reactie
De kwaliteit wordt in eerste instantie bepaald door je opname, je zult dus je opname programma zo best mogelijk moeten instellen, voor zover je pc dat kan trekken. Zou je een filmpje in dvd kwaliteit willen maken dan moet je dus opnemen in 720x576 bij 25 Frames/seconde, het liefst zonder enige vorm van compressie, wil je toch compressie inschakelen dan het liefst DV-AVI compressie (als je die kunt kiezen) of een divx compressie op een hoge bitrate-iets van 4000 Kb/s(4 Mb/s) Voor de audio moet je instellingen maken op 16bit/stereo/48 Khz/WAV Het filmpje zal dan wel behoorlijk groot worden kwa data omvang maar dat geeft niet want daarna ga je het filmpje bewerken (plakken en knippen) en uiteindelijk exporteer je het bestand naar dvd formaat waarna het kleiner in formaat wordt. Dvd formaat kun je eenvoudig maken met TMPGenc encoder 2.5, deze heeft templates, je kiest dan voor het PAL/DVD/VBR/MPEG-audio template en de rest wijst zich vanzelf. Is dvd formaat te groot voor je dan kun je het ook uitvoeren mbv moviemaker maar dan moet je een ander uitvoer template gebruiken, bv "video voor lokaal afspelen(2.1 Mbps PAL)". Je vind deze instelling met de wizzard "film opslaan" door te kiezen voor "overige instellingen" Je moet dan wel eerst in de opties van moviemaker (extra/opties/geavanceerd) de video eigenschappen op PAL-4:3 zetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...