Ga naar inhoud

video/audio niet synchroon


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste Mensen, Ik heb een goedkoop TV kaartje met een bt878 chipset erop. Als ik video opneem, blijkt na een uur dat video en audio langs elkaar lopen in de opname bestand. Processor is maar 40 % belast. Geheugen is voldoende. Het is niet dat het een probleem is, maar mijn vraag is of dat komt door een goedkope kaart of dat het aan de software kan liggen. Kortom.... heb je dat probleem met een goedkope TV kaart en met een dure TV kaart niet bij gebruik van dezelfde software en pc ? Het is alleen dat ik het weet, in de praktijk het probleem niet erg, tenzij ik het softwarematig kan verbeteren. Stephan
Link naar reactie
video capture is vallen en opstaan, het heeft mij vele uren gekost. Ik ben er vaak achter gekomen dat capture op langzame systemen/schijven en capturen op te hoge resoluties dropped frames geeft. Er zijn 25 frames per seconde en 10 frames verliezen in een uur geeft al een zichtbaar audioprobleem. In 2004 gebruikte ik een pakket die dropped frames corrigeerde tijdens het capturen maar sinds een jaar heb ik een 310E van Pinnacle en dit captured iets fijner.
Link naar reactie
Er zijn meerdere software "oplossingen" voor dit probleem die zoals iuVCR en speciale versies van Virtualdub die meestal werken op het principe van een dynamische audioclockgenerator. De oorzaak blijft echter aanwezig, bij de goedkopere tv kaarten loopt de audio opname via de audiokaart en de video via de tv kaart. Doordat beide een verschillende klokgenerator hebben verschilt de timing van het audio en videosignaal. Dat is een kwestie van veel nullen achter de komma maar aangezien er iedere seconde 25 frames worden gepakt loopt die fout van bv 0.0000001 na een uurtje (of al bij minder) opnemen behoorlijk op. Een tv kaart waarbij de audio niet via je audiokaart loopt heeft er geen last van, bv de hauppauge PVR serie en losse usb tv doosjes hebben er ook geen last van. Goedkope tv kaarten zijn ,in principe, bedoelt voor tv kijken, de opname mogelijkheid moet je vooral zien als een leuk extaatje welke redelijk werkt met opname van korte clipjes van zeg een aantal minuten waarbij het ook niet zo aankomt op de sync. De optie zit er vooral op omdat het vrijwel geen extra kosten meebrengt voor de fabrikant, de bijhorende driver die de hardwaremanco corrigeert kost echter wel geld om te ontwikkelen en die zit er dan ook meestal niet bij, wat kun je nu ook verwachten voor 32.95 eu? Dat het wel kan is al in een ver verleden (+/- 1997)bewezen door Pinnacle met hun DC10 capture kaart welke ook na meerdere uren synchroon bleef opnemen met een gescheiden audio en video ingang. Wil je meer en beter dan loont de aankoop van een wat betere kaart al snel, aan te raden zijn dan kaarten welke beschikken over een hardware mpeg encoder chip die al het opname en codeer werk vericht zoals de pvr serie, je ontlast daar ook het systeem nog verder mee zodat die 40% cpu belasting nog verder zakt. 40% cpu is nl bij videoopnames al richting de gevaren zone, het liefst blijf je onder 30%
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...