Ga naar inhoud

compilatie DVD fragmenten maken zonder kwaliteitsverlies


Aanbevolen berichten

Ik heb van iemand verschillende dvd's gekregen met het verzoek om een leuke compilatie te maken. Nu kan ik in Adobe Premiere Elements 4.0 de gewenste gedeeltes selecteren en in een bepaalde volgorde zetten, dat is geen probleem. Maar hoe zorg ik ervoor dat er geen (of zo minmogelijk) kwaliteitsverlies optreedt als ik de compilatie op DVD brand. Moet ik tijdens het bewerken speciaal ergens op letten (ik las ergens eens dat bewerken van VOB bestanden niet de optimale manier is) of enkel op instellingen bij het branden?
Link naar reactie
Premiere elements her-comprimeerd de mpeg2video opnieuw naar mpeg2 en dat betekent verlies. Als de originele dvd video's van behoorlijke kwaliteit zijn dat zal dat verlies wel meevallen maar als dat niet het geval is dan kan het snel bergafwaarts gaan met de kwaliteit. Het is iig zaak om bij de aanmaak van de nieuwe dvd te kiezen voor opslag in een zo hoog mogelijke kwaliteit. Dat betekent eigenlijk niet meer dan 1 a 1,5 uur video per dvd van 4 GB Wil je het verlies niet dan zul je een tool moeten gebruiken die de video opnieuw kan rangschikken zonder te hercomprimeren zoals bv TMPGenc DVD author. http://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/product/tda3.html er is een trial van beschikbaar.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...