Ga naar inhoud

Probleem met ondertiteling met TMPGenc


Aanbevolen berichten

De settings manager? Ik heb al heel lang geen divx5/6 codec meer actief op mijn systeem, ik zou zo ff niet weten hoe dat gaat maar als je er subs mee kunt laten zien in mediaplayer dan kan je het ook weer uitzetten. Ik ga , helaas voor jou, niet "even" de divx codec installeren om dat uit te zoeken want het is te lastig om het ding weer geheel te verwijderen. Als alternatief kun je even graphedit downloaden ( http://home.hccnet.nl/r.vanwilligen/Aps/graphedit_dx9.zip). Je start het programma en kiest file/rendermediafile en kiest je avi. Graphedit laat dan de keten van afspeel codec's en filters zien die gebruikt wordt waarmee duidelijk zou moeten worden welke tweede plugin er geladen wordt. Ik vraag me nl af of het idd wel de divx codec is die de tweede subs er in zet........
Link naar reactie
Hm, dan lijkt het er toch op dat de divx codec de tweede subs er in zet? wat ik niet helemaal begrijp is de tweede uitgang (stream 02) die van de avi splitter naar vobsub loopt, die zou er volgens mij niet hoeven te zijn. het zou kunnen zijn dat de avi embedded subs heeft, je komt het niet vaak tegen maar het kan wel. Als jij vervolgens ook nog een gewone sub er naast in de map zet dan worden er dus twee subs geladen Ik kan me tenminste niet voorstellen dat vobsub 2 x dezelfde sub-ondertitel laad in twee verschillende fonts en op twee verschillende beeldlocaties. Ik heb het ook zelf geprobeert of het kan maar heb , tot nu toe, nog niet zo'n mogelijkheid gevonden. Ik heb zelf ook geen avi met embedded subs om te kijken wat er nou precies aan de hand is. Om dat evt te controlleren kun je de avi openen in AVI-mux gui ( http://www.alexander-noe.com/video/amg/ ) , het is een tooltje om in avi verschillende audio en/of sub sporen te integreren. Open de file(rechtsklik) selecter de avi en klik op generate data source, er onder worden de sporen weergegeven. Als daar tussen een subtitle spoor staat dan is dat dus de tweede sub die weer wordt gevegeven. Hoe dit op te lossen weet ik nog niet, vermoedelijk beginnen met de sub weg halen die je zelf toevoegd.(het srt bestand welke je in dezelfde map als de avi plaatst) Ik denk dat je ook de divx codec weer even moet installeren met de settingsmanager, wat dat ook moge zijn, en kijken of er iets sub gerelateerd is in de instellingen van de codec.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...