Ga naar inhoud

Probleem met ondertiteling met TMPGenc


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een film gedownload en die is 900 mb als .avi bestand. Dit betekent dat ik hem niet op PAL 16:9 kan decoderen maar wel op gewoon PAL maar dan valt mn ondertiteling weg. Wat kan ik hieraan doen? Zou ik misschien anders alsnog bij het gedecodeerde .m2v bestand de ondertiteling erbij zetten? Ik gebruik vooor mn ondertiteling vobsub en dan gewoon dat .srt bestand dezelfde naam geven als het.avi bestand. Ik gebruik dus om te decoderen TMPGenc. En om te branden gebruik ik TSUNAMI-MPEG DVD Author PRO. Alvast bedankt! Ik ben een beetje een newbie om dit gebied maar de eerste film dvd die ik maakte lukte wel gelijk met ondertiteling maar dat was een iets kleiner bestand.
Link naar reactie
Ben ik weer, ik heb nu met dvdshrink die dvd gemaakt en het geluid en beeld is gewoon prima maar geen ondertiteling g*dverdomme ;S Ik volg nu deze handleiding http://www.duken.nl/content/view/33/24/ Als iemand een fout in mn werkwijze bespeurt zeg het dan :P Want ik heb het gevoel dat ik een belachelijk lange omweg maak...
Link naar reactie
Ik heb geen ervaring met het omzetten van een divx-bestand naar een "dvd-bestand", maar als u een dvd-speler met divx-ondersteuning hebt kan ik u het programmaatje avisub aanbevelen (zie [url=http://www.videohelp.com/tools/AviSub]hier[/url]. Het werkt als u een dvd-speler hebt die wel divx ondersteunt maar geen ondertiteling. Een divx- en srt-bestand kun je dan combineren tot een bestand dat je meestal wel kunt afspelen. Een groot voordeel is dat het slechts enkele minuten duurt.
Link naar reactie
Ik weet niet welke versie van TMPGenc encoder je gebruikt maar in 2.5 en ik dacht ook in de latere versies is in de opties in te stellen hoe je de indeling van het beeld wilt hebben. In 2.5 komt de optie voorbij als je de wizzard volgt en heet "clip frame". Door te drukken op "arrange setting" krijg je een dropdown box met verschillende opties die aanpassen hoe het originele formaat wordt omgezet naar het nieuwe formaat. Dat kan bv fullscreen,no margins,center en er zijn er meer. In het voorbeldvenster kun je zien wat het visuele effect is. maar het begint bij de aanmaak al: je zult van je bron even moeten bekijken wat daarvan de beeldverhouding is en als dat 16:9 is dan zul je de 16:9 codeer preset moeten nemen. Dat heeft niets te maken met de grootte van je bestand., ook een avi van 900 MB is als 16:9 te coderen. Net zoals je van te voren even moet kijken wat voor videonorm het originele bestand is: 25 frames/sec is pal en al het andere is (bijna altijd) NTSC en dus zul je een bij passend PAL of NTSC template moeten kiezen voor de codering. NTSC kan zijn: 30, 29.97 en 23.97 Frames/sec
Link naar reactie
Nee , pal of ntsc is een technische eigenschap van de video. het is wel zo dat NTSC in amerika wordt gebruikt en pal in europa. je zou het beste even het bestand kunnen onderzoeken met een tooltje als AVIcodec. Deze halen alle eigenschappen van de video naar boven. 23 Fps is een rare (is het geen 23.976 ?)maar ga er maar vanuit dat het een NTSC bestand is. Wat zegt AVIcodec van het bestand?
Link naar reactie
File : 850 MB (850 MB), duration: 2:38:47, type: AVI, 1 audio stream(s), quality: 40 % Video : 723 MB, 636 Kbps, 23.976 fps, 632*258 (2.44:1), DX50 = DivXNetworks Divx v5, Supported Audio : 127 MB, 112 Kbps, 48000 Hz, 2 channels, 0x55 = MPEG Layer-3, Supported Dus het is wel 23,976 fps Maar betekent dit dat ik in TMPGenc dus dit als NTSC bestand moet decoderen of zit daar de fout niet?
Link naar reactie
Je zult dit iig als een 16:9 NTSC mpeg moeten coderen en dan is er evengoed nog een keuze te maken met wat je met de beeldverhouding wilt doen. TMPGenc wil een dergelijke film na het openen wel eens bestempelen als zijnde een "film-ntsc" als gevolg van de wat rare framerate, maar dat is ok. De beeldverhouding is 2.44:1 ipv de 1.77:1 die een 16:9 film is. Dat betekent dat je er of nix aan doet en zwarte balken onder en boven de film hebt (zelfs op een 16:9 tv) of je gaat snijden aan de (zijkant van de) video zodat de zwarte balken onder en boven verdwijnen maar dan mis je aan de zijkant een stuk beeld. Laatst genoemde optie geeft vaak problemen met ondertitels , deze zouden dan nl buiten het beeld kunnen vallen. Dat is uiteindelijk ook weer een kwestie van de ondertitel plugin goed instellen zodat de breedte klopt. Welke versie TMPGenc encoder gebruik je?
Link naar reactie
OK,Kies met de wizzard het DVD NTSC (16:9) VBR MPEG-1 LayerII Audio(MP2) template. Open je bestand en op hetzelfde tapblad onder "expert settings for source" moet de aspect ratio op 1:1(VGA) staan. Volgende tapblad vink je "clip frame" aan , in het venster dat opent klik je op "arrange setting" en als arrange method kies je Full screen(keep aspect ratio), klik OK De rest wijst zich vanzelf. Je krijgt nu een dvd die de originele video geheel laat zien en kleine zwarte balken onder en boven de video-ook op een breedbeeld tv. De ondertitels zouden nu iig goed en volledig in beeld moeten komen.
Link naar reactie
Nog vergeten: als je een beetje aan het proberen bent hoef je natuurlijk niet ieder keer weer de hele film opnieuw te coderen. Je kunt in de wizzard onder "source range" (boven clip frame) een gedeelte aangeven zodat alleen een stukje wordt gecodeerd, kun je in 10 minuten zien wat het effect is. Afspelen/controlleren. doe je dan in een software dvd speler zoals Powerdvd of Windvd
Link naar reactie
Ik heb iig nooit de instellingen bij directvobconfigure verandert omdat het volgens mij prima liep, toch is me iets verdachts opgevallen namelijk onder het tabje general: -Verical padding staat op original height -MOD 32fix staat niet aangevinkt -Resolution staat op: duoble if smaller then 384 x 288 Nou zo ver zo goed denk ik maar dan.... -Loading staat op: Load wenn needed, en aangevinkt staat External en Embedded en niet aangevinkt staat web Ik denk dat loading wenn needed fout is en dat external klinkt ook fout wat denk jij?
Link naar reactie
De instellingen die je opnoemt zijn de "standaart" instellingen, ik zou er niet te veel aan rommelen, het is mij ook niet helemaal duidelijk wat sommige dingen doen. Ik heb me nooit zo in deze techniek verdiept, ik dl alleen nog maar hele dvd's, divx is voor mij een gepasseerd station en alleen maar een optie als de dvd echt niet te vinden is zoals vaak wel bij hele oude films/documantaires. Je zou wel iig loading op "always load" kunnen zetten om te forceren dat de plugin gebruikt wordt. Wat belangrijker is; werkt het wel in mediaplayer? Als dat het geval is dan ligt het probleem in TMPGenc, is dat niet het geval dan laad kennelijk de plugin niet goed en ligt het aan de plugin.
Link naar reactie
Hij geeft hem denk ik niet 2x weer, je hebt waarschijnlijk nog een subtitle plugin actief, een andere. bv FFDshow? Kijk eens tijdens het afspelen in je systemtray(naast de klok) of daar nog iets anders staat. Ik zie het gorene pijltje van vobsub maar daar staat nog iets naast? Anders zul je start/programmas moeten doorzoeken of heel goed gaan nadenken want er zijn denk 2 plugins actief, mogelijk veroorzaakt dat een conflict in TMPGenc.
Link naar reactie
Divx Settings manager popt up elke keer als ik een film afspeel in windows media player. Ik heb geprobeerd divx player te verwijderen maar dan start divx settings manager nog steeds op, daarna heb ik dus ook divx codecs verwijdert en dat lijkt het probleem op te lossen. Maar dan krijg ik wel groene balken in mn beeld als ik een film afspeel in windows media player.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...