Ga naar inhoud

automatisch afspelen map met filmpjes


anoniem

Aanbevolen berichten

ik zoek een oplossing voor het volgende probleem ik heb een map met filmpjes (willekeurig formaat) deze map wil ik afspelen middels een playlist of iets dergelijks. Ik heb zelf zitten denken aan een batch file maar ik weet geen programma dat filmpjes middels een commando regel kan afspelen. De map moet zich herhalen als het laatste filmpje bereikt is Besturings syteem mag alles zijn. Voor de duidelijkheid de filmpjes moeten afgespeeld worden vanaf de pc, niet vanaf cd-rom of DVD
Link naar reactie
Het meest eenvoudigst is zelf een m3u playlist te maken. Dat is een *.txt notepad file welke je als ie klaar is hernoemd met de extentie m3u. Windows mediaplayer kan hem dan afspelen, het evt loopen(herhalen) is een instelling in mediaplayer zelf (afspelen/herhalen of contr+t). Je zet dus gewoon in een notepad bestand op regel voor regel ieder bestand dat je af wilt laten spelen: vb: 01 Kylie Minogue - 2 Hearts.mp3 02 Kylie Minogue - Like A Drug.mp3 03 Kylie Minogue - In My Arms.mp3 04 Kylie Minogue - Speakerphone.mp3 05 Kylie Minogue - Sensitized.mp3 06 Kylie Minogue - Heart Beat Rock.mp3 07 Kylie Minogue - The One.mp3 08 Kylie Minogue - No More Rain.mp3 Je kunt een m3u relatief en absoluut maken. Een absolute m3u heeft in de regels het volledige pad staan van de bestanden, dus bv op regel 1 staat dan F:\Mijn Documenten\Kylie Minogue - X 192kbps\01 Kylie Minogue - 2 Hearts.mp3 Een m3u die je zo maakt kun je op iedere plek op je pc bewaren en afspelen maar je kunt niet de map met bron(muziek) bestanden veranderen van locatie want dan klopt de m3u niet meer aangezien deze dan verwijst naar een muziek bestand welke niet meer op die lokatie aanwezig is. Een relatieve m3u heeft op de regels alleen maar de bestandsnaam van het muziek bestand staan bv : 01 Kylie Minogue - 2 Hearts.mp3 Zo'n m3u playlist zul je moeten opslaan in de map waar de muziekbestanden zitten anders doet ie het niet. Wil je dan toch bv vanaf je bureaublad de playlist starten dan kun je dat doen door op je bureaublad een snelkoppeling te maken naar de m3u. Dat doe je eenvoudig door te rechtsklikken op de m3u en te kiezen "kopieren naar/ bureaublad(snelkoppeling maken) Een m3u playlist wordt door de meeste mediaspelers wel herkend en anders verander je de extentie gewoon naar degene die de mediaplayer wel kent. Bij bv Powerdvd heeft zo'n playlist de extentie *.pls maar het is nog steeds een simpel notepad bestandje met daarin de muzieknummers in een lijstje. Er is wat de fomaten betreft 1 "maar" : het werkt alleen met (alle)bestanden die kunnen worden afgespeeld door mediaplayer, MOV(quicktime) en RM(Real) vallen dus buiten de boot. Zou je dat toch ook willen dan is daar ook wel weer een uitweg voor: "Mediaplayer classic" kan icm de "Quicktime alternative" en "Real alternative" codec's wel alles afspelen en een gemengde m3u zou dan ook moeten werken, ik heb dat zelf echter nooit geprobeert/getest. mediaplayerclassic en de codec's vind je met google op de naam. Als dit voor jou werkt dan heb ik nog wel 2 shell extenties die het invullen van de notepad lijstjes wat makkelijker kan maken(geen typewerk meer). De ene is "copy path to clipboard" en de andere is "commandline here" Voor het naderhand editten van een m3u playlist (of ieder ander bestand) is er nog een truukje: in de map "documents en settings" op je C schijf is een aantal malen de map "send to" te vinden. Als je in iedere map "send to" een snelkoppeling plaatst naar kladblok dan kun je daarna rechtsklikken op een m3u bestand en kies je "kopieren naar/kladblok". Het bestand wordt dan geopend in kladblok waarna je het kunt edditen, als je na het editten kladblok sluit vraagt ie vanzelf of je de wijzigingen wilt opslaan en kies je "ja" , de wijzigingen worden dan opgeslagen in het m3u bestand met nog steeds de m3u extentie. Zoals je wellicht al begrijpt is dit de methode die ik al sinds jaar en dag zelf gebruik voor het maken van mijn playlists en in de loop der jaren ben ik er behoorlijk handig en snel in geworden 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...